Společnost Lagardère Travel Retail uspěla v koncesním řízení Letiště Praha. (Ilustrační foto)

Společnost Lagardère Travel Retail, přední světový provozovatel v oblasti cestovního maloobchodu, se stala vítězem koncesního řízení Letiště Praha.  Bude tak provozovat 14 obchodních jednotek, reprezentujících 11 gastronomických konceptů na ploše téměř 1.300 m2.

Kromě značek, které v českém prostředí působí již delší dobu, se na Letišti Václava Havla Praha objeví i několik novinek. Patří mezi ně koncept Natoo, nabízející zdravější variantu rychlého občerstvení, čerstvé šťávy a saláty nebo Bottega Prosecco Bar&Restaurant, ideální pro cestující, kteří si chtějí své jídlo i na letišti vychutnat v exkluzivním stylu, informovala firma.

Itálií inspirované butikové bistro nabízí vybrané předkrmy, hlavních jídla i zákusky, spárované ve stylu Perfect Match s víny předních italských vinařů. Menu bylo vytvořeno přímo na míru pražské pobočky. Díky jedinečnému interiéru, který evokuje vzhled benátských „bacaros“, nabízí tento koncept opravdu výjimečný gastronomický i estetický zážitek.

Cestující se mohou těšit i na oblíbené kavárny Costa Coffee a francouzské pekařství PAUL, jejichž je Lagardére Travel Retail v České republice exkluzivním provozovatelem. Mezi lokálními značkami nebude chybět Bageterie Boulevard, která ve své nabídce kombinuje francouzské pečivo s typickými lahůdkami evropské gastronomie.

Koncept exprès gourmet je vytvořen pro cestující, kteří si chtějí bez zbytečného čekání dopřát nutričně vyvážené a zároveň kulinářsky nápadité občerstvení.

Obchodní jednotky projdou v následujících měsících stavebními úpravami, jejichž cílem je zajištění maximálního komfortu pro zákazníky, upřesnila firma.



Při sestavování nabídky byla důležitým kritériem rozmanitost a synergie. Společnost Lagardère využila dokonalou znalost specifik provozu na letišti, podloženou dlouholetými zkušenostmi. Výběr konceptů byl velmi pečlivě zvolen tak, aby se doplňovaly nejen mezi sebou, ale i se stávající nabídkou na obou terminálech.

Zohledněny jsou různé skupiny cestujících, jejich kulturní a stravovací preference, ale samozřejmě také finanční hledisko. Mohou tak zvolit jak rychlé a ekonomické varianty občerstvení, tak luxusnější pokrmy a nápoje.  Pokud jsou limitováni časem, mají cestující možnost využít široké nabídky rychlého občerstvení, v případě delšího pobytu na letišti je zde možnost odpočinku v útulném prostředí kaváren nebo restaurací.

„V naší nabídce jsme zohlednili především to, že cestující nevnímá pobyt na letišti izolovaně, ale jako součást své cesty z domova do cílové destinace. Pracujeme tedy jak s dobře známými lokálními koncepty, tak značkami, které se prosadily globálně,“ vysvětlil Richard Procházka, CEO Lagardère Travel Retail.

Společnost je aktuálně největším provozovatelem food&beverage konceptů v dopravních zónách v rámci České republiky a zároveň patří mezi světové lídry v tomto segmentu.

“Pro Letiště Praha je prioritou cestující a jeho spokojenost. Proto je naším cílem dosažení maximálního zážitku z nabídky našich produktů a služeb.“

„V tomto trendu pokračujeme ve všech odvětvích a v maximální možné kvalitě. Výběrové řízení a jeho parametry jsme tedy nastavili tak, abychom dosáhli co největšího možného výběru gastroprovozoven a uspokojili jsme tak preference každého cestujícího. Důkazem jsou všechny nové koncepty a budoucí otevření všech provozoven,” prohlásil František Kachlík, ředitel Komerčních aktivit Letiště Praha.

Společnost Lagardère Travel Retail je jednou z divizí skupiny Lagardère a je globálním lídrem v oblasti maloobchodního prodeje v Travel retail. Společnost Lagardère Travel Retail provozuje 4 850 prodejen Travel Essentials, Duty Free & Fashion a Foodservice na letištích, nádražích a dalších koncesích ve 39 zemích a teritoriích.

Letiště Václava Havla Praha má status jednoho z nejrychleji rostoucích letišť v kategorii 10-25 milionů odbavených cestujících v Evropě. Ročně tento mezinárodní vzdušný přístav před pandemií odbavil přes 15 milionů cestujících, v současné době je to přes 8 milionů cestujících.

Ti měli v průběhu roku k dispozici nabídku téměř 50 leteckých společností spojujících Prahu přímou linkou s více než 120 destinacemi po celém světě. Operuje zde i 8 pravidelných cargo dopravců a další desítky společností pak zajišťují charterovou přepravu. Letiště Praha zaměstnává přibližně 2 400 zaměstnanců, dalších odhadovaných více než 14 000 lidí zaměstnávají firmy působící na letišti či navázané na jeho provoz. (sfr)