Zlatem a křišťálem posázená jachta La Belle měří na délku 80 metrů a její designérka ji označuje za „budoár pro ženy“. (Foto: Bersani)

První speciální jachta pouze pro ženy disponuje luxusními lázněmi, kosmetickým salónem, velkými zrcadly a obrovskými skříněmi. Italská designérka Lidia Bersani chce jachtu nabízet těm nejbohatším bohatým ženám světa.

Zlatem a křišťálem posázená jachta La Belle měří na délku 80 metrů a její designérka ji označuje za „budoár pro ženy“.

„Na palubě nebudou žádné mužské hračky, jako jsou kulečníkové stoly nebo sudy piva,“ pronesla Lidia Bersani. „Jako dáma jsem cítila, že byla moje povinnost navrhnout něco speciálně pro nás, pro ženy.“

Jachta bude pro zájemce k dispozici v bílé, slonovinové a krémové barvě. Části interiéru jsou obloženy kožešinou, hedvábím, zlatem, či perlami. Nechybí ani možnost poslechnout si živou hudbu a vyzdobit palubu květinami.

Na přelomu tisíciletí byla luxusem vířivka. Nyní, když máte na lodi pouze jednu, tak jste odsuzováni.

„Neznám žádnou ženu, která by neměla ráda květiny a která nesní o diamantech,“ obhajovala těmito slovy svou jachtu bytová designérka.

Ve světě luxusních superjacht jsou dámské majitelky spíše výjimkami. To však neznamená, že ženy nemají velký vliv na výdaje svých miliardářských partnerů.

„Pokud jde o majitele superjacht, řekl bych, že to jsou z 90 procent muži,“ uvedl obchodník s jachtami Rory Trahair. „To znamená, že jsou designovány podle vkusu příslušného páru – podle jejich zájmů, designu, stylu a vkusu.“

Přesto si dokáže představit několik klientů, kteří by měli zájem o tak radikální typ lodi, jakým La Belle skutečně je. „Mohla by ale být považována za povyšování – tak trochu jako Barbie, kde je předpoklad, že všechno musí být růžové,“ řekl dále Trahair.

Ve světě luxusních superjacht jsou dámské majitelky spíše výjimkami. To však neznamená, že ženy nemají velký vliv na výdaje svých miliardářských partnerů.

Letos byly odhaleny také plány na stavbu největší soukromé lodi světa – 222 metrů dlouhé Triple Deuce. Podle Trahaira bude zájem o nové luxusní jachty stále stoupat.

„V posledních letech jsme prodali jachty, které měly několik bazénů, heliporty nebo třeba squashový kurt. Existuje už jen několik málo věcí, které dnešní jachty nemají.“

„Na přelomu tisíciletí byla luxusem vířivka. Nyní, když máte na lodi pouze jednu, tak jste odsuzováni,“ dodal Trahair.

Ovšem zda se trh bude řídit i genderovými zájmy se teprve uvidí.

(red)