Elon Musk chce svou sociální síť "X" zpoplatnit pro všechny uživatele. (Ilustrační foto: redakční koláž).

Miliardář Elon Musk chce svou sociální síť „X“ zpoplatnit pro všechny uživatele. Musk to prohlásil během rozhovoru s izraelským premiérem Benjaminem Netanjahuem. Upozornil na to server DigitalTrends. Sociální síť X se před tím, než ji získal Musk, jmenovala Twitter.

V současnosti mají uživatelé sítě X na výběr. Buď přistupují na síť X zcela bezplatně, nebo využívají výhod placeného členství.

Do budoucna Musk plánuje pouze placené členství. Je to podle něho jediný způsob, jak „bojovat s obrovskou armádou botů, které zaplavují Twitter příspěvky“.

Zdůraznil, že tato problematika je velmi vážná a jediný způsob, jak proti botům bojovat, je zavést malou měsíční platbu za používání platformy X.

„Je to jediný způsob, jak bojovat s obrovskými armádami botů, protože takového bota si pořídíte za desetinu penny. Takové systémy pak zaplňují účty otravným spamem, šíří nenávistný obsah, nebo se dokonce pokouší ovlivnit volby,“ zdůraznil Musk.

Zavedení poplatku podle něho způsobí, že tvůrcům se nebudou boti již vyplácet, nebudou je tedy moci takto zneužívat.

„Pro každého bota by totiž museli zaregistrovat novou platební metodu, což pro jedince, kteří zřizují automatizované účty, bude představovat další velké omezení,“ podotkl Musk.

Informoval současně, že síť X má v současnosti 550 milionů aktivních uživatelů, kteří se připojí alespoň jednou měsíčně.

Ještě v polovině loňského roku Musk uváděl, že tato sociální síť bude vždy zdarma.

„Twitter bude pro běžné uživatele vždy zdarma, ale pro komerční či vládní uživatele tu možná budou mírné náklady,“ uvedl ještě předtím, než tuto sociální síť převzal.

V současnosti má pro běžné uživatele síť X předplatné zvané Premium, jež vzešlo z předchozí služby Twitter Blue. Zájemce stojí 115 dolarů (2629 Kč) ročně.

Po zaplacení této sumy uživatelé získají některé prémiové funkce, jako je například možnost editování příspěvků, prioritní hodnocení v konverzacích a vyhledávání, možnost vytváření delších příspěvků, formátování textu a zároveň se jim také zobrazuje méně reklam.

Musk koupil Twitter loni na podzim za 44 miliard dolarů (přibližně bilion Kč). Letos v létě se Twitter přejmenoval na X, sociální síť dostala i nové logo ve tvaru právě tohoto písmene. (sfr)