Řetězec Penny opět podpoří sport a pohyb v regionech napříč ČR. (Foto: Penny)

Řetězec Penny opět podpoří sport a pohyb v regionech napříč ČR. Odstartoval 2. ročník projektu HÝBEME SE HEZKY ČESKY! Pro zúčastněné jsou připraveny ceny v celkové hodnotě více než 10 miliónů korun. Tváří kampaně je pro letošní rok fotbalový internacionál Vladimír Šmicer.

„Když jsme loni přišli s projektem na podporu dětského sportu, samozřejmě jsme si přáli, aby děti a jejich rodiče zaujal, ale netušili jsme, jak velký ohlas bude mít. Proto bylo jasné, že budeme pokračovat, a že chceme naši pomoc ještě rozšířit,“ uvedl Jens Krieger, generální ředitel PENNY.

„V letošním roce tak navyšujeme naši podporu na dvojnásobek a celková hodnota výher přesahuje 10 miliónů korun. Chceme ke sportu a pohybu motivovat všechny napříč věkovými kategoriemi, a také motivujeme veřejnost, která dostává možnost vlastním pohybem navýšit podporu pro týmy ve svém regionu,“ dodal Krieger.

Také pro letošní rok bude Česká republika rozdělena do 155 mikroregionů a v každém z nich odměníme tři finalisty na základě hlasování veřejnosti. Vítězný tým v každém mikroregionu obdrží podporu ve výši 15 tisíc korun a další dva týmy v pořadí 5 tisíc korun.

„Přemýšleli jsme, jak ještě více motivovat lidi k pohybu. Proto jsme se rozhodli v duchu našeho motta „Rozhýbejme celé Česko“, že v každém regionu budou moci lidé sbírat pro svůj tým kilometry, ať už běháním nebo chůzí, a finalistům, pro něž jejich fanoušci nachodí nebo naběhají v daném mikroregionu více než 10 000 kilometrů, věnujeme navíc podporu ve výši 10 000 korun,“ popsal novinky pro letošní rok Vít Vojtěch, vedoucí strategického marketingu PENNY.

Celkem tak může vždy jeden tým v mikroregionu získat podporu až 25 tisíc korun a další dva až 15 tisíc korun.

Partnery projektu jsou stejně jako v loňském roce Česká obec sokolská a Asociace školních sportovních klubů, jejichž prostřednictvím budou osloveny tisíce týmů napříč Českou republikou.

„Zejména spolupráce se Sokolem se loni ukázala jako úspěšná. Proto jsme se rozhodli ji letos ještě více zintenzivnit. Chceme oslovit všechny věkové kategorie od nejmenších až po dospělé, a právě členská základna Sokola je proto ideální. Naše spolupráce, za níž jsme rádi, pak přesahuje i hranice tohoto projektu, když jsme například partnerem Sokolského běhu republiky. Zkrátka snažíme se pohyb a amatérský sport podpořit na všech úrovních,“ dodal Vojtěch.

Hlavní tváří projektu je fotbalový internacionál Vladimír Šmicer, který jej podpořil už v loňském roce.

„Vnímám, že dětský sport u nás potřebuje podporu. Když jsme jako kluci běhali venku, byla sice jiná doba, ale pohyb vždy dával, dává a bude dávat dětem nejen zdraví, ale rozvíjí jejich dovednosti, a to i sociální. Učí se při něm chovat v kolektivu, jak se prosadit, kdy ustoupit, jak spolupracovat, poznávají vlastní tělo i své limity,“ říká Vladimír Šmicer, který odehrál 80 zápasů v reprezentaci, vybojoval stříbro na ME v Anglii 1996 a vyhrál s Liverpoolem v roce 2005 prestižní Ligu mistrů.

„Sport není jen o výkonech, ale je to životní styl a aktivita, bez které našemu životu něco chybí. Děti dnes potřebují příklady, proto každá aktivita, kterou v této oblasti mohu jako kluk z venkova, který dostal příležitost a dokázal se dostat až do reprezentace a do světových klubů, podpořit, je za mě něčím, co má smysl,“ dodal fotbalista.

Od 28. dubna až do 18. května mohou trenéři a zástupci týmů registrovat svůj sportovní tým na stránkách www.hybemesehezkycesky.cz. Od 2. do 29. června pak bude probíhat hlasování, z něhož vzejdou finalisté.

Ti se pak v dalším kole hlasování přímo na prodejnách v září utkají o výši podpory. V každém regionu se bude rozhodovat mezi třemi týmy a celkem bude oceněno 465 týmů, a to nejen finanční podporou, ale i zdravými potravinami.

V loňském roce se do projektu zapojilo více než 1 100 týmů z celé země. Finanční podporu v celkové výši bezmála 4 miliony korun si nakonec rozdělilo 455 finalistů.

Zároveň týmy pro své členy obdržely zdravé potraviny vlastních značek PENNY. Projekt byl velmi kladně hodnocen laickou i odbornou veřejností. Mimo jiné získal druhé místo v rámci udílení cen IMC Czech Awards v kategorii Charitativní a neziskový marketing, CSR kampaně. (pel)