Stát nakonec z e-shopu na dálniční známky od dobrovolníků nevyužije nic. Chce jiné funkce, tak si vytvoří svůj systém za miliony.

Stát nakonec vůbec nevyužije e-shop na dálniční známky, který přes víkend zdarma vytvořila skupina dobrovolných programátorů. Použitelná prý byla tak malá část, že to prý nešlo.Státní podnik Cendis, který má vývoj na starosti, nakonec postaví za miliony korun systém úplně nový.

Informoval o tom server Seznam Zprávy.

Programátorskou akci v lednu přitom navštívili také premiér Andrej Babiš (ANO) a nový ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO), kteří iniciativu ocenili.

Babiš podotkl, že v případě plné funkčnosti systému jej stát využije a následně vypíše soutěž na jeho provozovatele.
Nyní to ale vypadá, že práce IT odborníků přijde vniveč. Podle Seznam Zprávy lidé z Cendisu hledali několik týdnů s organizátory hackathonu možnosti, jak aspoň část jejich práce využít.

Stát si ale nakonec vyvine systém vlastní.

„Koncepci systému EDAZ jsme položili přes sebe s návrhem z hackathonu a našli jsme dva konkrétní průniky dílčích částí, kde jsme se možností využití zabývali velmi podrobně,“ oznámil Jan Paroubek, který je pověřený řízením státního podniku Cendis.

Nakonec se prý se zástupci hackathonu shodli, že jednodušší bude vyvinout systém nový, aby odpovídal všem požadavkům.

Původní zakázku na e-shop pro dálniční známky získala bez tendru společnost Asseco Central Europe, která za ni měla od státu dostat 401 milionů korun.

Podle kritiků však byla zakázka předražená a netransparentní. Proto byla posléze úplně zrušena, navíc stála křeslo i tehdejšího ministra dopravy Vladimíra Kremlíka.

V lednu pak vytvořil tým dobrovolníků během víkendu systém zdarma.

Počátkem března pak dostal zakázku na systém ke známkám za 128 milionů korun Cendis. Ministerstvo dopravy tehdy oznámilo, že podnik rovněž převezme roli supervizora mýta za 27 milionů korun. (pel)