DAKO-CZ na mezinárodní výstavě drážní techniky Czech Raildays představí novinky z oblasti pneumatických přístrojů.

DAKO-CZ, přední výrobce brzdových systémů a komponentů pro kolejová vozidla, představí na mezinárodní výstavě drážní techniky Czech Raildays novinky z oblasti pneumatických přístrojů, jako je kotoučová brzdová jednotka DAKO KBZ 10 pro nákladní vozy či nové provedení magnetické kolejnicové brzdy DAKO KB 1150. 

V Ostravě se od 11. – 13. června uskuteční veletrh Czech Raildays, mezinárodní výstava drážní techniky, výrobků a služeb pro potřeby železniční a městské kolejové dopravy. Mezi tradiční účastníky, letos jubilejního 20. ročníku akce bude patřit i DAKO-CZ, český výrobce brzdových systémů a komponentů pro kolejová vozidla.

Na veletrhu se chystá tradiční český výrobce z Třemošnice představit novinky ze své produkce.

„Na letošním veletrhu Czech Raildays představíme novinky z oblasti pneumatických přístrojů, mezi které patří Nová lehká kotoučová brzdová jednotka DAKO KBZ 10 pro nákladní vozy. Novou kotoučovou brzdovou jednotku jsme představili v loňském roce na veletrhu Innotrans, od té doby probíhají typové testy, při nichž už úspěšně proběhly zkoušky odolnosti proti vniknutí prachu a vody, zkoušky hystereze a citlivosti nebo zkoušky funkce stavěče odlehlosti. Od srpna budeme nové kotoučové jednotky dodávat našim zákazníkům,“ uvedla Dagmar Matúšová, generální ředitelka společnosti DAKO-CZ.

„Lehká kotoučová brzdová jednotka bude k dostání ve variantě na kotouč 110 a 170 mm,“ doplnila.

Pneumatická řešení DAKO budou dále zastoupena i v oblasti osobní dopravy. DAKO-CZ na veletrhu uvede finální provedení brzdového ventilu DAKO MEMU pro vozy metra a EMU a bezpečnostní šoupátko DAKO SBD1, které slouží k zavedení rychločinného brzdění vlaku.

Z oblasti tramvajové brzdy se společnost z Třemošnice zaměří na ukázku nového provedení magnetické kolejnicové brzdy DAKO KB 1150, která je vyrobena pomocí nové technologie a vyniká vysokým poměrem výkon/cena a výkon/hmotnost.

V části týkající se třecí brzdy představí řídící agregáty hydraulické brzdy (PA007, PA009, PA010), nouzový agregát NA001, řídící jednotky řady iRB (01.3, 02.1. 05.1), záložní zdroj DST-01 a brzdovou jednotku mezi motor a převodovku.

„Návštěvníci Czech Raildays se mohou při návštěvě naší expozice těšit nejen na ukázku exponátů, ale také na nové české korporátní video, kde se věnujeme popisu naší společnosti a její historii, vizím, certifikacím a patentům a korporátním hodnotám.“

„Připraveny máme zbrusu nové firemní a produktové katalogy,“ popsala Jana Kavalír, manažerka marketingu DAKO-CZ.

Stánek společnosti DAKO-CZ najdou návštěvníci veletrhu v pavilonu A1.

Společnost DAKO-CZ je předním výrobcem pneumatických, elektromechanických a hydraulických brzdových systémů pro kolejová vozidla s více jak 200letou tradicí. Firma s plánovaným ročním obratem kolem 40 milionů eur (což je jedna miliarda českých korun), na kterém se ze 70 % podílí zahraniční zakázky, sídlí v Třemošnici ve východních Čechách.

Většinovým vlastníkem společnosti je společnost CZECHOSLOVAK GROUP a.s. Druhým akcionářem je společnost Tatravagónka a.s. Poprad, nejvýznamnější výrobce nákladních železničních vozů a podvozků v Evropě.

DAKO-CZ dodává brzdové systémy a komponenty pro nákladní a osobní vozy, příměstské jednotky, lokomotivy, vozy metra i tramvaje. Kolejová vozidla s brzdami DAKO je možné vidět nejen v Evropě, ale také v Číně, Indii, Malajsii, Indonésii či Alžírsku, kde společnost spolupracuje se světovými výrobci kolejových vozidel a provozovateli kolejové dopravy.
Společnost má vlastní vývoj, disponuje moderní zkušební laboratoří a konstrukčním pracovištěm. (sfr)