O2 zastavuje útoky dříve, než ohrozí české firmy. Operátor spouští největší bezpečnostní kampaň roku. (Foto: O2)

30 tisíc napadených webových stránek, 23 tisíc DDoS útoků a 300 tisíc nově vytvořených hackerských kódů. To vše za jediný den. Kybernetický svět zažívá nelítostný boj hackerů a nepřipravených firem, navíc za nepříznivé politické situace. O2 proto spouští největší bezpečnostní kampaň cílenou na firmy a organizace. Ukáže, co firmám hrozí, a jak co nejlépe chránit své podnikání před útočníky.

Tajemná silueta útočícího hackera s černou kápí? Ani náhodou. Podle celosvětových statistik začíná 91 % všech útoků úplně obyčejným emailem!

Cybersecurity Venture uvádí, že každých 14 vteřin se jedna firma stane obětí ransomware útoku. Následky?

Zablokovaný počítačový systém, zašifrovaná data a výkupné v průměru za 250 tisíc dolarů. Nejnovější statistiky Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) také potvrzují nárůst kybernetických hrozeb. Devět z deseti dotazovaných organizací přiznalo, že na ně byl v roce 2021 veden phishingový útok.

„Náš tým zpracovává víc než 500 bezpečnostních alertů denně. To je 100% nárůst oproti loňskému roku. Firmy často přeceňují úroveň vlastního zabezpečení, a naopak hrubě podceňují dopady napadení. Chybí jim expertní podpora, jsou to pro ně jednoduše jen další starosti,“ říká Jiří Sedlák, ředitel bezpečnostního dohledového centra O2 SEC.

Spolehlivá ochrana od O2

O2 sítě patří mezi prvky kritické infrastruktury státu. Je tedy nezbytné zajistit jejich kybernetickou bezpečnost na nejlepší možné úrovni. Zkušenosti s tím, jak toho dosáhnout, plánuje operátor sdílet.

„Chráníme firmy a případné útoky eliminujeme dříve, než si vyberou svou daň v podobě zničení dat, provozu nebo pověsti. Provozujeme navíc vlastní datovou infrastrukturu, takže umíme společnostem zajistit jak internetové připojení, tak i jeho špičkové zabezpečení,“ vysvětluje Radek Šichtanc, ředitel bezpečnosti O2.

O2 proto přináší novou komunikační kampaň, která má za cíl varovat, jaké dopady může útok mít. Zároveň vzdělává a ukazuje, jak s pomocí O2 produktů a služeb zajistit nonstop ochranu firmy. Tu zajišťuje tým expertů, který provede zdarma vstupní individuální analýzu zabezpečení dané firmy v souladu s doporučeními NÚKIB.

Firmy mohou využít služby O2 Security Expert Centra, jež patří mezi největší bezpečnostní dohledová centra v Čechách, s monitoringem 24 hodin 365 dní v roce. O2 je také jedinou firmou na trhu, která nabízí bezpečnostní platformu XDR, a to jako službu pro zákazníka na klíč bez nutnosti dalších investic. Další informace o detailních produktech a službách bezpečného IT řešení najdou firmy na www.o2.cz/cybersecurity.

Vzdělávací a image bezpečnostní kampaň odstartuje 29. června a poběží v druhé polovině tohoto roku. Bude zahrnovat venkovní reklamu, tištěná média, on-line reklamu a následně i netradiční interní komunikaci a další kanály. Kreativní ztvárnění kampaně z dílny agentury Free Andy navazuje na dlouhodobý koncept Inteligentní sítě.

Ta je tentokrát vizualizována v podobě kupole, jež znázorňuje ochranný štít, který chrání firmy. Štít pak dokáže odrazit všechny hackerské útoky, zobrazené formou červeného paprsku.

O2 také spouští webové stránky www.o2.cz/cybersecurity s detailními informacemi o kyberhrozbách a jejich možném řešení. Součástí vzdělávací kampaně je i zbrusu nový odborný podcast O2 CyberCast na téma kybernetických hrozeb a ochrany firem. (pel)