Konkurenční boj pokračuje. Další srovnávací nákup prokázal více než 14% úsporu na iTesco oproti konkurenčnímu Rohlíku. (Foto: Tesco)

Konkurenční boj mezi Tescem a Rohlíkem.cz pokračuje. Květnový srovnávací nákup 34 produktů prokázal úsporu 304,69 korun na iTesco oproti Rohlíku. Na své dlouhodobě výhodné online nákupy Tesco upozornilo v minulém týdnu v rámci transparentní kampaně „Nenechte se opít…“, která reagovala na tvrzení Rohlíku, že nákupy u něj jsou cenově téměř totožné jako u jiných supermarketů.

Tesco navázalo na své dubnové srovnávací nákupy dalším, v pořadí již pátým srovnávacím nákupem, který opět potvrdil významnou úsporu na iTesco.

Nákupní koš vycházející ze spotřebního koše Českého statistického úřadu pro porovnávání cenové hladiny byl objednán 9. května s doručením druhý den. Mechanika srovnávacího nákupu byla stejná jako v předchozích případech.

Nákupní koš zahrnoval položky za akční ceny, které jsou nedělitelnou součástí maloobchodního prodeje, zohledněn byl také doručovací poplatek, přepočet zboží na kila a stejný den a adresa doručení.

Přestože u konkurenčního Rohlíku byly některé produkty levnější, vyšel srovnávací nákup o 304,69 korun levnější na iTesco.

Společnost Tesco opětovně důrazně odmítá tvrzení Rohlíku, že položky pro srovnávací nákupy byly vybrány tendenčně a trvá na plné transparentnosti své kampaně.

„Výsledky všech srovnávacích nákupů zveřejňujeme na naší webové stránce. Naším cílem je dát zákazníkům možnost ušetřit při každém online nákupu,“ doplnila Zuzana Grinčová.

Společnost Rohlík.cz se proti reklamní kampani Tesca ohradila.

„Podle nás porušuje pravidla povolené srovnávací reklamy a významně poškozuje naši dobrou pověst. Stejně jako v minulém případě Tesco srovnává hrušky s jablky, tedy běžné ceny s cenami akčními, produkty různé kvality, do výběru dává ceny za kilogram u položek, které se běžně na kila nekupují tak, aby výsledný rozdíl v cenách byl co nejvyšší,“ uvedla Lutfia Volfová, tisková mluvčí Rohlíku

„Podle našeho monitoringu navíc dávají ceny do akce těsně před tím, než srovnání provedou. Minulý týden dva dny po začátku kampaně jsme kontrolní nákup provedli podle košíku, který Tesco v kampani používá, a jejich ceny už byly výrazně vyšší. Bráníme se u soudu a podáváme také podnět na přezkoumání této praktiky u orgánů na ochranu spotřebitele.“

„Pokud chce náš konkurent získat zákazníky tím, že bude překračovat zákon, od nás stejné chování nečekejte. My pokračujeme v tom, co děláme vždycky: dodáváme zákazníkům skvělé výrobky za skvělé ceny, v širokém sortimentu a s velmi rychlým doručením. Z dlouhodobého hlediska se nám tato taktika určitě vyplácí a věříme, že i proto jsme pro zákazníky volbou číslo jedna bez ohledu na podobné praktiky konkurence,“ zdůraznila ve své reakci firma Rohlík.cz. (pel)