Kampaň řetězce Kaufland “Nekrm koš” ukazuje, jak neplýtvat jídlem. (Foto: Kaufland)

Plýtvání potravinami patří mezi velké společenské problémy. Dlouhodobě se mu aktivně věnuje společnost Kaufland, která nově spustila i edukační kampaň s názvem “Nekrm koš”.

„Dle údajů neziskové organizace Zachraň jídlo jsou domácnosti odpovědné až za 53 procent potravinového odpadu. I proto jsme se rozhodli naše zákazníky aktivně edukovat a předejít tak vzniku potravinového odpadu,“ vysvětlil hlavní záměr iniciativy tisková mluvčí Kauflandu Renata Maierl.

Kampaň „Nekrm koš“ připravil Kaufland ve spolupráci s neziskovou organizací Zachraň jídlo. V následujících týdnech na konkrétních příkladech ukáže, jak hospodárně nakupovat a optimálně skladovat potraviny, jak správně naplnit lednici a mrazák či jak využívat zbytky.

Řetězec také upozorní veřejnost na správné pochopení informací na obalech produktů. Jen kvůli mylnému rozlišení data minimální trvanlivosti od data spotřeby totiž v Evropské unii ročně v odpadkovém koši končí téměř 9 tun jídla.

Zanedbatelný není ani ekonomický aspekt. Dle statistik české domácnosti ročně podle odhadů „proplýtvají“ asi 20 tisíc korun a v celé Evropské unii pak každý rok vyhodíme potraviny v hodnotě 149 miliard eur.

V předcházení vzniku potravinového odpadu jde Kaufland příkladem. Díky automatickému systému autodispo naskladňuje produkty s ohledem na očekávanou poptávku.

Zboží jako nebalené pečivo, maso, ryby, drůbež, uzeniny, sýry nebo lahůdky s ohledem na datum minimální trvanlivosti průběžně zlevňuje a ceny pravidelně posuzuje. Obchodní řetězec dlouhodobě spolupracuje také s Českou federací potravinových bank, které ročně daruje přibližně 250 tun potravin.

V neposlední řadě pak potraviny nevhodné k prodeji za symbolickou částku prodává zoologickým zahradám a mysliveckým sdružením. (pel)