Ekospol: Lidé při koupi nového bytu preferují kryté parkování, uvítali by i stání pro návštěvy. (Ilustrační foto)

Lidé při koupi nového bytu preferují kryté parkování, uvítali by i stání pro návštěvy. Developerská společnost Ekospol ve velkém průzkumu mezi lidmi, kteří zvažují koupi nového bytu nebo ho v nedávné minulosti koupili, zjišťovala, jak parkovací stání vnímají sami kupující. 

Otázka parkování vlastního auta je při koupi bytu jedním ze zásadních témat, která kupující řeší. Parkovacích míst je totiž v Praze velký nedostatek, možnost nechat auto přímo u bytu je proto zcela zásadní.

Vlastní parkovací místo je podstatné pro drtivou většinu kupujících, vyžaduje ho 93 lidí ze sta. Poměrně významná shoda panuje i v pohledu na to, kde má být parkovací stání umístěno.

„Třiaosmdesát procent respondentů preferuje kryté parkovací místo. Jsou přitom smíření s tím, že si za něj připlatí o něco více, než za venkovní stání. Nutno podotknout, že této preferenci jdou vstříc i developeři, protože většina parkovacích stání vzniká jako krytá v suterénních částech bytových domů,“ uvedl generální ředitel a předseda představenstva developerské společnosti Ekospol Evžen Korec.


Další objektivní informace o vybraných developerských projektech, včetně projektu EKOSPOL, se v deníku BYZNYS NOVINY dočtete na stránce „DEVELOPERSKÁ DYSTOPIE“.


Na venkovní parkovací stání jsou odkázáni hlavně majitelé aut s alternativním pohonem na LPG či CNG. Ta v běžných podzemních garážích bez speciálních stavebních úprav parkovat nesmí, což platí i pro bytové domy.

Třetina respondentů se zajímá, zda má parkovací místo dobíjecí stanici pro elektromobil. „Jde o lidi, kteří buď elektromobil už vlastní, nebo o jeho pořízení v nejbližší době uvažují,“ podotýká mluvčí Ekospolu Filip Sušanka.

Otázka, kde zaparkovat, vyvstane také v případě, že přijede někdo na návštěvu. Moc možností v okolí bytových domů nemají. Není proto divu, že 80 procent respondentů by uvítalo více parkovacích stání vyčleněných speciálně pro návštěvy. Nevadilo by jim ani to, že by za tato volná místa museli při koupi zaplatit poměrnou část k ceně bytu navíc.

Během 30 let na trhu EKOSPOL úspěšně dokončil 57 velkých developerských projektů pro více než 10 tisíc zákazníků. (sfr)


Další objektivní informace o vybraných developerských projektech se v deníku BYZNYS NOVINY dočtete na stránce „DEVELOPERSKÁ DYSTOPIE“.