Velkoobchod makro ČR znovu podpoří celonárodní Sbírku potravin, opět v průběhu celého víkendu.

Velkoobchod makro ČR znovu podpoří celonárodní Sbírku potravin, opět v průběhu celého víkendu. Velkoobchod makro ČR se i letos zapojí do jarního kola Sbírky potravin, které proběhne už v sobotu 23. dubna 2022. Jak je již zvykem, v prodejnách makro po celé České republice bude možné darovat zboží také v neděli 24. dubna.

Zapojit se do Sbírky potravin je tak možné pohodlně a bezpečně po oba víkendové dny.

Jarní Sbírka potravin proběhne ve všech třinácti prodejnách makro v České republice. V sobotu a v neděli je možné darovat potraviny během celé otevírací doby prodejen, tedy od 8.00 až do 21.00 hodin.

„Množství lidí, kteří potřebují potravinovou pomoc, každoročně roste a aktuální situace nárůst poptávky potravin ještě umocnila. I proto je naše pravidelná pomoc potravinovým bankám v makro vnímána jako jeden ze stěžejních projektů,“ uvedla Romana Nýdrle, vedoucí korporátní komunikace makro ČR.

V makro již po několikáté prodlužují sbírku ve svých prodejnách na oba víkendové dny. Díky tomu je množství darovaných potravin mnohem vyšší.

„Během loňského jarního kola naši zákazníci darovali celkem 14,6 tuny produktů. Ve srovnání se sbírkou v roce 2019, která probíhala jen jeden den, je to o 40 procent více,“ vysvětlila Nýdrle.

Potravinovou sbírkou to ale v makro nekončí. Zásadní aktivitou v rámci dlouhodobé spolupráce s Českou federací potravinových bank je především darování nezávadného neprodaného zboží v průběhu celého roku.

Navíc na začátku března makro zorganizovalo v rekordním čase mimořádnou sbírku potravin a drogerie na pomoc lidem, kteří před válkou na Ukrajině prchali do Česka. V týdenní sbírce se vybralo celkem 27,2 tuny zboží, které potravinová banka dále distribuuje potřebným.

Celonárodní Sbírku potravin organizuje Česká federace potravinových bank tradičně dvakrát v roce – na jaře a na podzim. Nejžádanějším zbožím jsou základní trvanlivé potraviny a drogerie. Darovat tak lze například konzervy, dětskou výživu, polévky, těstoviny, luštěniny, rýži, hygienické potřeby, oleje a další.

Shromážděné potraviny pak putují přes potravinové banky přímo do odběratelských neziskových organizací, které pomáhají například opuštěným seniorům, matkám samoživitelkám, rodinám v krizi, lidem bez domova či osobám s psychickým nebo tělesným postižením.

METRO, mezinárodní velkoobchodní lídr, se specializuje na prodej potravinářského a nepotravinářského sortimentu. Zaměřuje se na potřeby hotelů, restaurací a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků. METRO má po celém světě 17 milionů zákazníků, kteří si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů nebo online.

Při objednávce zboží online si mohou své nákupy vyzvednout v obchodě nebo nechat doručit. METRO využívá digitálních řešení, čímž podporuje konkurenceschopnost podnikatelů a přispívá tak ke kulturní rozmanitosti v oblasti pohostinství a maloobchodu. Klíčovým pilířem podnikání společnosti METRO je udržitelnost. To dokazuje také zařazení do indexu Dow Jones nepřetržitě osm let.

METRO/makro je zastoupeno ve více než 30 zemích a celosvětově zaměstnává více než 95 000 lidí. Ve finančním roce 2020/21 dosáhla společnost METRO obratu 24,8 miliardy EUR. (sfr)