Nejvíce peněz zatím dává za předvolební kampaň do sněmovny Babišovo ANO a opoziční koalice, nejméně komunisté. (Ilustrační foto: Redakční koláž)

Sněmovní strany a hnutí už do předvolební kampaně nalily 200 milionů korun. Do podzimu se má částka ještě zdvojnásobit. Nejvíce zatím na přesvědčování voličů utratilo Babišovo ANO, a to zhruba 45 milionů korun.

Informovala o tom Česká televize.

Výdaje na kampaň na volby do parlamentu jsou omezeny zákonným stropem 90 milionů korun.

Nejméně prostředků zatím na přesvědčování voličů vynaložili komunisté – 15 milionů.

Zhruba trojnásobek už utratilo hnutí ANO a koalice Spolu (ODS+TOP09+KDU-ČSL). Celkově pro kampaň počítají s 90 miliony.

Stejnou částku má v plánu investovat koalice Pirátů se Starosty.

Hnutí SPD má celkový rozpočet zhruba 60 milionů korun.

Sociální demokracie se kvůli horší finanční situaci bude muset uskromnit. Kampaň se chystá naplno rozběhnout od září.

Podle politologů se kampaně pořádně rozjedou po prázdninách. I během léta ale zástupci jednotlivých stran už vyrazili do terénu do některých regionů.

Do sněmovních voleb v Česku zbývá necelých 8 týdnů.

Premiér Andrej Babiš (ANO) od srpna podepisuje na mítincích svou novou knihu. Rozdává také tradiční opočenskou zmrzlinu a nezapomněl si v té souvislosti rýpnout do Pirátů, se kterými vede předvolební válku.

Ti přišli s ekologickým jahodovým sorbetem, přestože jim ze spotřebitelských průzkumů nejlépe vycházel tvarohový Míša. Ten se však neshoduje s ekologickými stanovisky koalice.

„Už jste četli, jak Piráti vymýšleli ideologicky správnou zmrzlinu? Něco tak šíleného si snad nikdo z nás neumí představit. Řešili uhlíkovou stopu, kterou mají naše krávy, stejně jako všechny krávy světa, a za žádnou cenu nechtěli zmrzlinu z jejich mléka,“ napsal Babiš na Twitteru.

„Jsme strana ekologická, tak někteří řešili jeho uhlíkovou stopu, alergie nebo vůbec použití mléka. I mezi námi jsou vegani,“ řekl manažer STAN Štěpán Hofman.

Uskupení tak nakonec zvolilo jahodový sorbet.

Koalice ODS, KDU-ČSL a TOP 09 zamířila za voliči s letním kinem.

Podle červencového průzkumu CVVM vedlo hnutí ANO s 23,5 procenta. Koalice Spolu (ODS, TOP 09, KDU-ČSL) by na 2. místě získala 21,5 procenta. Koalice Pirátů se STAN by získala 21 procent. (pel)

Předvolební válka pokračuje: Piráti zažalovali Babiše. Chtějí omluvu za lži, které prý premiér šíří

Babiš šel do předvolební války s Piráty: Premiér se odmítl omluvit za výroky o migrantech