Společnost Avia ukončí na podzim výrobu vozů se spalovacími motory.

Společnost Avia ukončí na podzim výrobu vozů se spalovacími motory. Podnik se v budoucnu zaměří na elektromobily. Uvedl to v tiskové zprávě Andrej Čírtek, mluvčí holdingu Czechoslovak Group, pod který automobilka spadá. Zakázková výroba speciálních vozidel však zůstane.

Společnost Avia Motors letos zákazníkům dodá několik desítek nově vyrobených vozů modelové řady Avia Initia.

Bude mezi nimi i 19 výročních vozů, které připomenou letopočet 1919, tedy rok vzniku značky Avia a založení firmy.

Své výročí tak automobilka slaví poněkud smutně – ukončí sériovou výrobu náklaďáků se spalovacím motorem.

Důvodem jsou přísnější evropské emisní normy; podle mluvčího společnosti Andreje Čírtka by se nevyplatilo motory upravovat pro nové předpisy.

Zpráva o konci výroby nepřichází poprvé – už koncem loňského roku se objevila, a to s odůvodněním v podobě nevalného zájmu zákazníků.

Konec výroby konvenčních náklaďáků nicméně nebude stoprocentní.

Dál bude pokračovat zakázková výroba speciálních vozů Avia Initia s pohonem 4 x 4; jejich základní cena je 1,6 milionu korun bez DPH.

Foto: Avia

Firma bude také poskytovat servisní podporu, neboť spousta jejích starších vozů po světě stále jezdí.

„Budeme potřebné součástky i nadále vyrábět, a to včetně montáže dílů do celků,“ uvedl generální ředitel firmy Tomáš Adamec.

Podle něj má společnost dostatek náhradních dílů. Avia Motors by se také mohla stát subdodavatelem některých komponentů potřebných pro automobilový průmysl.

Společnost se chce zaměřit na elektromobilitu, hledá vhodné partnery pro projekt užitkových elektromobilů lehké a střední kategorie.

Koncem minulého desetiletí se již v podniku vyráběly elektromobily na podvozku Avia řady D, a to ve spolupráci s britskou firmou Smith. Tyto vozy se pak uplatnily na britském a americkém trhu.

Automobilka Avia sídlila většinu času v Praze, až v roce 2017 se přestěhovala do Přelouče. Tam sídlí v prostorách holdingu Czechoslovak Group (CSG), který ji vlastní.

Koupil ji v roce 2016 od indické skupiny Ashok Leyland Motors, která v roce 2013 produkci v Česku ukončila a přenesla ji do Indie.

(pel)