Výroba v lounské vagonce Heavy Machinery Services (HMS) bude v režii společnosti DAKO-CZ, která si tamní výrobní areál pronajala od insolvenční správkyně, obnovena v první polovině srpna. Výrobní program je už nyní naplněn až do konce roku 2019. Společnost DAKO‑CZ, jediný český výrobce brzdových systémů pro kolejová vozidla spoluvlastněný průmyslovou skupinou CSG a Tatravagónkou Poprad, přijala na práci v lounské vagónce již 300 kmenových zaměstnanců a každým dnem přibývají další. V současnosti se již jedná o většinu z přibližně 550 lidí, které před vyhlášením konkurzu na výrobě vagonů v Lounech pracovali.

„Výroba bude zahájena neprodleně poté, co se podaří vyklidit areál od nepotřebného materiálu a rozpracovaných výrobků, které nejsou vlastnictvím HMS. Na úklidu areálu se intenzivně pracuje,“ uvedl ředitel výroby v Lounech Vojtěch Vagner.

Výrobní program bude mít dvě části: produkci nových vagonů a opravy vagonů.

„Plánujeme, že do konce tohoto roku v HMS projde servisem nebo bude nově vyrobeno zhruba 500 vagonů,“ upřesnil Vagner.

Lounský podnik přitom bude těžit z partnerství se spoluvlastníky společnosti DAKO CZ, která si areál v Lounech pronajala. Těmi jsou průmyslová skupina CSG, Tatravagónka Poprad, největší evropský výrobce vagonů, a logistická skupina BUDAMAR, která sama provozuje velkou flotilu železničních vozidel.

„Synergie s Tatravagónkou Poprad a ostatními firmami z CZECHOSLOVAK GROUP a BUDAMAR bude mít velkou hodnotu pro rozvoj firmy, a to jak z hlediska know-how při vývoji nových vagónu, tak i synergie ve schopnosti snižovat náklady a tím být konkurenceschopní na evropském trhu,“podotkl Vagner.

S novým nájemcem přichází do lounského podniku i zlepšení podmínek pro zaměstnance. Na rozdíl od období před konkurzem společnost DAKO-CZ jako nájemce garantuje, že mzdy budou dostávat zaměstnanci včas a v plné výši. Za tímto účelem složila na účet insolvenční správkyně 30 milionů Kč. Do budoucna bude nájemce plánovat i investice do areálu, který je v zanedbaném stavu.

„Chceme, aby se z lounské vagonky stal moderní podnik stejně jako DAKO‑CZ či popradská Tatravagónka,“ dodal Vagner.