Průmyslový holding CZECHOSLOVAK GROUP (CSG) představil na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně nejslavnější výrobky svých podniků. Jubilejní 60. ročník brněnského veletrhu se točí kolem výstavy 100RIES, která představuje slavné české a slovenské průmyslové výrobky od roku 1918 do současnosti. 

Mezinárodní strojírenský veletrh se koná na brněnském výstavišti ve dnech 1. – 5. 10. 2018. Letos je partnerskou zemí symbolicky Slovensko. Při příležitosti stého výročí vzniku Československé republiky zde obě země mohou připomenout společnou průmyslovou historii a značku MADE IN CZECHOSLOVAKIA. Letošní ročník veletrhu doprovází výjimečná výstava nazvaná 100RIES, jejímiž partnery jsou holding CZECHOSLOVAK GROUP a společnost SIEMENS a která připomíná 100 příběhů československého průmyslu prostřednictvím přelomových výrobků. Holding CSG, který navazuje na tradici československého průmyslu v oblastech civilní i obranné výroby, návštěvníkům výstavy představuje slavné produkty svých podniků. Nechybí tak například významné milníky automobilky TATRA či legendární hodinky značky PRIM. K vidění je například i ve své době revoluční obráběcí stroj společnosti KOVOSVIT MAS, ale také slavné výrobky nesoucí značky ZETOR, ŠKODA, AERO, ZPS atd.

Slavnostního zahajovacího ceremoniálu výstavy 100RIES se v pondělí 1. října účastnili mimo jiné český předseda vlády Andrej Babiš i slovenský premiér Peter Pellegrini. Oba premiéři si podrobně prohlédli expozice mapující historii významných firem holdingu CSG, zaujala je především vozidla TATRA a také hodinky PRIM. Měli také možnost prohlédnou si čerstvou novinku v podobě originálních hodinek PRIM s příznačným pojmenováním REPUBLIKA.

„Mezinárodní strojírenský veletrh v Brně považujeme za jednu z nejvýznamnějších událostí v oblasti strojírenského průmyslu, proto jsme se rozhodli stát se partnerem výstavy 100RIES, která jej doprovází. Výstava nám dává jedinečnou příležitost ukázat naše produkty laické i odborné veřejnosti v trochu jiném světle. Nevyrábíme jen technologicky špičkové a konkurenceschopné produkty, ale zároveň navazujeme na tradici československé průmyslové výroby a šíříme ve světě dobré jméno českých, respektive československých výrobků,“ řekl vedoucí marketingu holdingu CSG Lukáš Novotný.

„Je skvělé pozorovat, jak třeba legendární oranžová Tatra T 148 stojící venku před pavilonem zajímá bez rozdílu děti i jejich dědečky. Takových značek, jako jsou TATRA nebo PRIM, není mnoho a my si vážíme toho, že můžeme pokračovat v jejich tradicích a zároveň rozvíjet výrobu i vývoj nových produktů.“

Mezinárodní strojírenský veletrh je nejvýznamnějším průmyslovým veletrhem ve střední Evropě s každoroční účastí více než 1600 vystavovatelů a 80 000 návštěvníků. Prezentace slovenských společnosti je umístěna ve střední části pavilonu A1 brněnského výstaviště, na ni v pravém křídle navazuje výstava 100RIES.