Hned 87 procent e-shopů pochybilo při kontrolách České obchodní inspekce v prvním čtvrtletí. Celkově ČOI udělila 285 pokut ve výši 2,3 milionu korun. Jedním z nejčastějších problémů byly klamavé obchodní praktiky ze strany majitelů e-shopů.

Situace na trhu tak zůstala oproti roku 2017 stejná. Inspekce se při kontrolách soustředí na problémové internetové obchody, na které si stěžují spotřebitelé.

ČOI provedla celkem 270 kontrol. Nejvyšší pokutu dostal provozovatel webového portálu mincovni-obchod.cz v celkové výši 400 tisíc korun.

„Jedná se však o pokutu za více porušení, například za opakované zasílání nevyžádaných zásilek v rámci tzv. sběratelského servisu,“ uvedl mluvčí ČOI Jiří Fröhlich.

Druhou nejvyšší pokutu, 60 tisíc korun, ČOI uložila provozovateli e-shopu rajpradla.cz za nedodržení uvedeného termínu doručení objednávky, ačkoliv deklaroval na svých webových stránkách, že „veškeré zboží má skladem“. Termín doručení 11 dní provozovatel nedodržel ani jednou během tří objednávek provedených inspektory ČOI.

Ve 148 případech zjistila, že spotřebitel nebyl informován o subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů na webu e-shopu. Ve 140 případech obchodník použil nekalou obchodní praktiku a ve 128 případech nebyl spotřebitel informován o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění reklamace. (jaz)