Kofila změnila složení i obal. Postavička mouřenína zmodrala. (Ilustrační foto)

Legendární tyčinka Kofila, kterou vyrábí společnost Nestlé, změnila složení i obal. Postavičku mouřenína s černým obličejem, kterou v roce 1923 pro společnost Orion vytvořil uznávaný výtvarník Zdenek Rykr, změnila barvu – nyní je modrá, aby prý více souzněla s barvou značky Orion.

Informoval o tom deník Blesk.

“Motiv ikonického obalu tyčinky zůstal zachován. Tyčinka Kofila je nyní vyráběna ze stoprocentně udržitelně získávaného kakaa, což byl jeden z důvodů pro změnu obalů. Kromě informace o udržitelném kakau jsme na obalu upravili i některé drobné prvky grafického profilu, které by určitá část spotřebitelů mohla vnímat jako nevhodné,” uvedl pro deník ředitel pro korporátní záležitosti Vratislav Janda.

Tisková mluvčí ze společnosti Nestlé Tereza Skrbková připomněla, že již v minulosti obal Kofily prošel různými změnami – změnila se třeba barva kalhot, postavičky nebo tvar hrnečku. Nynější změna barvy obličeje postavičky z černé na modrou podle ní více koresponduje se značkou Orion a jejím logem.

Ne všichni jsou však změnou nadšeni. Na sociálních sítích se začala objevovat hojná kritika. Vadí jim, že jde o zásah do původního návrhu malíře a ilustrátora Zdenka Rykra, který s čokoládovnou Orion spolupracoval. Rykr se nechal inspirovat Turkem Achmetem, který jako první na našem území servíroval kávu. Nyní ovšem Achmet zmodral, a to mezi lidmi vyvolalo rozhořčené reakce.

„Je mi jasné, že to koncern Nestlé asi nezruinuje, ale po změně loga už tento výrobek z principu nebudu kupovat. Tradiční a ikonické logo, které absolutně nemělo potenciál kohokoli normálního urážet, jste totálně zprznili jenom kvůli tomu, aby se náhodou někdy nějaký šílený aktivista nenaštval. A ještě se to tady snažíte zaonačit kupou bezobsažných marketingových a PR keců a děláte ze zákazníků hlupáky,“ uvedl jeden z komentujících. (pel)