Notino v rámci Black Friday dosáhlo rekordních výsledků. Obdrželo o 40 % více objednávek proti loňskému roku. 

Notino, největší prodejce parfémů a kosmetiky v Evropě, zaznamenalo v rámci letošního Black Friday celkem 2 miliony objednávek. Během dvou týdnů, v průběhu kterých mohli lidé využívat speciálních nabídek, nakoupili zákazníci denně průměrně 460 000 produktů, na Černý pátek dokonce 862 000 produktů.

Mezi nejprodávanější kategorie již tradičně patřily parfémy, které tvořily 23 %. Na druhém místě se trochu překvapivě objevily produkty z kategorie make-up (19 %). Třetí místo s 15 % představovaly produkty péče o vlasy a stejným procentem také pleťová péče.

Notino svůj Black Friday spustilo letos již 13. listopadu 2023, kdy měli zákazníci možnost využívat speciálních nabídek a slev od 15 %. V týdnu od 20. listopadu pak mohli zákazníci nakupovat až ve 40% slevách na oblíbené značky, a to až do neděle 26. listopadu.



„Vánoční sezóna je pro Notino každoročně nejsilnějším obdobím a nákupy dárků startují většinou právě na Black Friday. Každý den jsme odbavili průměrně 144 000 zakázek a v pátek 24. listopadu jsme se dostali téměř na dvojnásobek, tedy na 270 000. Jde o 40 % nárůst oproti roku 2022,” komentoval výsledky marketingový ředitel Radek Ondrášík.

Nejvíce letos lidé nakupovali mezi 21. a 22. hodinou večer, kdy na každou sekundu připadalo přes 18,5 prodaných produktů a v tomto časovém úseku se objednalo více než 7 % balíčků z celého dne. V rámci jednoho dne si zákazníci každou vteřinu koupili průměrně téměř 6 produktů. Průměrná hodnota objednávky se pohybovala okolo 1 300 korun.



Hitem letošních Vánoc se stalo červené dárkové balení, které bylo nejčastěji objednávaným produktem. Zákazníci tak využili možnosti nechat si vybrané produkty luxusně zabalit přímo od Notina. Velké oblibě se těšily také Discovery boxy, kdy si zákazníci mohli sestavit svůj vlastní výběr produktů. Za zlomek ceny tak mohou vyzkoušet kosmetiku a parfémy, které je lákají a netroufají si objednat plné balení.

„Počty objednávek se na Notinu každoročně zvyšují, zvláště během Black Friday, který řada lidí využívá k výhodným nákupům na Vánoce. Proto se na tuto dobu vždy pečlivě připravujeme v dostatečném předstihu. V letošním roce jsme chtěli přípravu na Vánoce našim zákazníkům co nejvíce zpříjemnit. Díky naší aplikaci a dalším vychytávkám, které nákup usnadňují, si mohou u nakupování odpočinout a užít si je v klidu a pohodě,“ doplnil Ondrášík.



Notino je největší internetový obchod s parfémy a kosmetikou v Evropě. Jeho cesta začala v České republice už v roce 2004. Firma se rychle začala měnit v jednoho z nejsilnějších hráčů na poli krásy a e-commerce. K dnešnímu dni Notino působí na 28 evropských trzích, kde mimo jiné provozuje 26 prodejen.

Je autorizovaným partnerem největších světových beauty značek jako je DIOR, Lancôme, Gucci, Yves Saint Laurent, Jean Paul Gaultier, Chloé, Estée Lauder a mnoho dalších. Ve svém portfoliu má 82 tisíc produktů od více než 1 400 značek.

Roční obrat Notina dosáhl v roce 2020 14,5 miliard korun. Notino ročně prodá přes 55 milionů produktů a odbaví 12 milionů objednávek. Během vánoční sezóny odesílá až 140 000 balíků v jediný den.

Cílem společnosti je dělat krásu dostupnější. Toho dosahuje nejen díky bezkonkurenčně nejširšímu výběru, ale také skvělým cenám a jedinečným službám.

Společnost vyniká excelentním zákaznickým servisem, rychlým a spolehlivým doručením balíčků, bezpečnými a moderními platebními metodami i přehledným webem orientovaným na zákazníka. Právě tyto služby oceňuje více než 16 milionů zákazníků po celé Evropě. (sfr)