ČEZ Prodej už převedl přes 100 tisíc zákazníků na podstropové ceny. (Ilustrační foto).

ČEZ Prodej už převedl přes 100 tisíc zákazníků na podstropové ceny. Zákazníky, kteří mají zafixované ceny elektřiny a plynu nad úrovní vládních stropů, by od Nového roku čekalo skokové navýšení ceny za silovou složku. ČEZ Prodej proto již několik měsíců oslovuje tyto zákazníky s nabídkou bezplatné refixace na výhodnější produkt s cenou výrazně pod stropem.

Možnost ušetřit tisíce korun využilo již téměř 104 000 zákazníků, tedy dvě třetiny z oslovených. Nikdo ze zákazníků ČEZ Prodej nebude muset od ledna platit ceny nad stropy.

Informovala o tom mluvčí ČEZ Alice Horáková.

Lidé, kteří se v loňském roce zafixovali na tehdejších vysokých cenách, se díky tomu po skončení vládních cenových stropů k 31. prosinci 2023 nemusejí obávat prudkého zvýšení cen.

ČEZ Prodej jako první dodavatel v Česku nabídnul této skupině zákazníků řešení ve formě bezplatného přechodu na nový schodový produkt s postupně klesající cenou. Nabídku ušetřit zatím využily dvě třetiny ze 160 000 kontaktovaných lidí.

U elektřiny to pro domácnost oproti průměrné výši nadstropové fixace představuje cenový pokles na jednu megawatthodinu o 39 %, u plynu dokonce o 45 %.

Pokud aktuální nabídku využije průměrná domácnost, ušetří na elektřině při spotřebě 3,5 MW v průměru 11 000 korun ročně včetně DPH oproti tomu, kdyby zůstala na staré fixaci.

U domácností s nadstropovou fixací plynu, které plynem topí, se při přechodu na novou fixaci mohou roční úspory vyšplhat až na 34 360 korun včetně DPH, uvedla firma.

„Desítky tisíc zákazníků, kteří si v loňském roce zvolili dlouholeté fixace za tehdejší extrémně vysoké ceny, by od Nového roku čekalo výrazné zvýšení obchodní složky ceny energií,“ podotkl generální ředitel ČEZ Prodej Tomáš Kadlec.

„Vzhledem k tomu, že se skutečně jedná o výjimečnou situaci způsobenou bezprecedentní energetickou krizí, nabízíme těmto klientům řešení v podobě našeho tříletého schodového produktu s klesající cenou. Na naši nabídku reagovalo již téměř 104 000 zákazníků, kteří tak od ledna výrazně ušetří,“ dodal Kadlec.

Doposud ČEZ Prodej rozeslal s nabídkou změny fixace bez jakýchkoliv sankcí bezmála čtvrt milionů adresných e-mailů, dopisů a SMS zpráv. Pokud zákazníci využijí poskytnutý speciální prolink, zabere zrušení předchozí fixace a zařízení nové výhodnější do jedné minuty.

Řadu zákazníků kontaktovala společnost i telefonicky. Změnu produktu mohou zákazníci vyřešit také jednoduše pomocí on-line portálu MŮJ ČEZ. Zákazníkům, kteří nabídku nebudou chtít využít, zůstanou smlouvy beze změny. (sfr)