Firma innogy oznámila velký zájem o záchranný produkt RESTART na dodávky energií. (Ilustrační foto).

Firma innogy oznámila velký zájem o „záchranný produkt“ RESTART na dodávky energií s tím, že 70 % oslovených zákazníků už má výhodnější podstropové ceny. Většina zákazníků innogy, kterým od ledna 2024 hrozil po ukončení cenových stropů návrat extrémních cen energií z období energetické krize, už má výhodnější ceny.

Díky podpisu mimořádné letní nabídky Restart se vyvázali z předchozích smluv s vysokými krizovými cenami a innogy jim od 15. září výrazně snížila ceny elektřiny a plynu pod úroveň vládních cenových stropů.

Zbylé zákazníky innogy osloví už opět v říjnu. Produkt Restart obsahuje pokles cen v jednotlivých kalendářních letech, zákazníci tedy mají jistotu, že budou v budoucnu za energie platit méně.

„V rámci této kampaně jsme oslovili přes dvě stě tisíc našich zákazníků v obou komoditách, kterým od příštího roku hrozil nárůst cen po skončení vládních stropů ke konci roku. Smlouvu z období energetické krize s námi restartovalo sedmdesát procent oslovených zákazníků, což je vzhledem k termínu kampaně uprostřed letních prázdnin skutečně vynikající výsledek.“

„Podařilo se nám převést desítky tisíc zákazníků z nadstropových cen na výhodnější smlouvu během pouhých pěti týdnů,“  uvedl ředitel malobochodu innogy David Konvalina.

Typický zákazník, který má fixovanou smlouvu na vysokých „krizových cenách“ může ročně ušetřit za plyn 17 tisíc Kč a za elektřinu 12 tisíc Kč. Ve výjimečných případech se může jednat o úsporu za plyn až 27 tisíc Kč za rok.

„Zákazníkům, kteří akceptovali naši mimořádnou nabídku s názvem Restart, už jsme výrazně zlevnili elektřinu a plyn. Ceny jsme jim navíc snížili už od poloviny září, aby měli levnější topnou sezónu. Velká část zákazníků už má také snížené zálohy na základě nových nižších cen,“ upřesnil Konvalina.

Více než 100 tisíc zákazníků akceptovalo nabídku zcela samostatně v online prostředí. Další desítky tisíc klientů kontaktovaly innogy po telefonu či v zákaznických centrech, aby se ujistili, že se jedná o dobrou a férovou nabídku.

Z výsledků kampaně vyplývá, že zákazníci stále častěji využívají možnost elektronického podpisu smlouvy. Celé dvě třetiny uzavřených smluv na Restart tvoří akceptace formu e-contractingu, třetinu zákazníci akceptovali formou direct mailu.

V ohrožení návratu nadstropových cen po 1. lednu 2024 je stále ještě více než 50 tisíc zákazníků innogy. Tuto skupinu innogy osloví s nabídkou Restart v průběhu října.

„Věříme, že na konci roku bude mít smlouvy s nadstropovou cenou minimum našich zákazníků. Očekáváme, že elementární aktivitu v druhé vlně projeví naprostá většina klientů a zareaguje na naši nabídku a záchranu před extrémními krizovými cenami.“

„Díky nabídce Restart mohou snadno a rychle uzavřít výhodnější smlouvu a zajistit si další dvojí pokles cen v roce 2024 a 2025,“ dodal Konvalina. (sfr)