Zákazníci sítě AAA letos v létě kupovali nejvíce úsporné hatchbacky. (Ilustrační foto)

Hatchbacky tvořily v červenci a srpnu 2022 více než 28 procent poptávky v síti autocenter AAA AUTO. Po dvou letech tak sesadily z prvenství kombíky. Prodaných automobilů s benzínovým motorem bylo 56 procent.

V červenci a srpnu se nákupní chování oproti zbytku roku významně proměnilo. Po dvou letech pandemie, kdy byly na výsluní kombíky, si své pomyslné prvenství vybojovaly zpět hatchbacky, kterých se v síti autocenter AAA AUTO prodalo 28,3 procenta.

Největší poptávka je jednoznačně po úsporných automobilech. Celkem 56 procent prodaných aut mělo benzínový pohon.

Vyplynulo to z prodejních statistik skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna.

„Pandemie covidu značně proměnila zákaznické chování. Lidé začali více řešit praktičnost vozů a zásadní byl větší zavazadlový prostor. Toto léto došlo po dvou letech ke změně a na výsluní se vrátily hatchbacky, o které byl v naší síti autocenter největší zájem. Kvůli zdražování cen energií a dalších komodit zákazníci více šetří,“ uvedl Petr Vaněček, provozní ředitel skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna.

„Často si pořizují i druhý nebo třetí menší vůz, který je pro každodenní dojíždění do zaměstnání výrazně úspornější na provoz. S nástupem zimní sezóny a částečnému zlevnění paliv lze očekávat, že hatchbacky opět v popularitě porazí kombi i SUV,“ dodal Vaněček.

Hatchbacky v červenci a srpnu tvořily 28,3 procenta z celkových prodejů skupiny. Kombíků se prodalo 25,7 procenta a SUV 23 procent.

Prohloubení rozdílu mezi cenou benzínu a dieselu v létě značně ovlivnilo nákupní chování zákazníků při koupi ojetého vozu.

Automobil v benzínu si pořídilo 56 procent zákazníků. Přitom poměr mezi oblibou těchto dvou druhů paliv se v letních měsících každoročně téměř rovná a takový výkyv není obvyklý.

„Lidé prostě hledají, kde ušetřit. To je i důvod, proč v létě nerostl tak výrazně zájem o automobily s automatickou převodovkou, které mají v porovnání s manuálem o něco vyšší spotřebu. Poslední tři roky se každé léto zájem zvýšil meziročně zhruba o tři procenta, toto léto jen o procento a půl,“ doplnil Vaněček.

Mezi modely aut se na prvních třech místech snad poprvé v třicetileté historii skupiny AURES Holdings objevily tři Škodovky, konkrétně modely Octavia (9,6 procenta , Fabia (6,2 procenta) a Superb (3,2 procenta). Nejoblíbenějšími letními barvami vozu jsou tradičně stříbrno-šedá (24,4 procenta), bílá (18,2 procenta) a černá (15,1 procenta). (pel)