Dálnici D11 do Polska chce český ministr dopravy Kupka dokončit do roku 2027.

Dálnici D11 do Polska chce český ministr dopravy Kupka dokončit do roku 2027. O silničním propojení České republiky a Polska jednal český ministr dopravy Martin Kupka a jeho polský protějšek Andrzej Adamczyk během cesty po příhraničním regionu.

Společně si také prohlédli stavbu rychlostní silnice S3 u polské Lubawky a v Trutnově jednali se starosty obcí, kterých se týká plánované dokončení dálnice D11.

„Úsek z Trutnova na polskou hranici začneme stavět v roce 2023, hotovo by pak mělo být v roce 2026. Tedy dva roky po dokončení polské části. Zbývající úsek mezi Trutnovem a Jaroměří bychom chtěli dokončit v roce 2027,” řekl ministr dopravy Martin Kupka.

Dálnice D11 začíná v Praze a po loňském otevření úseku Hradec Králové – Jaroměř nyní končí na 113. kilometru u Hořenic severně od Jaroměře. Na hraniční přechod v Královci chybí dostavět posledních 41 kilometrů.

Navazující polská rychlostní silnice S3 vede až na sever Polska do Štětína a Poláci na ní dostavují poslední část k české hranici. V úseku u české hranice na silnici už mají položený asfalt.

Ministr Kupka ujistil, že na silnici I/16 mezi státní hranicí a Trutnovem bude nezbytné zachovat stávající omezení pro nákladní dopravu nad devět tun, a to až do doby, než bude hotový úsek dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici.

Na polské straně si ministři Kupka a Adamczyk prohlédli staveniště budoucí rychlostní silnice S3 u města Lubawka a také stavbu tunelu u obce Stare Bogaczowice.

O dostavbě dálnice D11 se pak oba politici bavili v Trutnově spolu se starosty a zástupci kraje a Ředitelství silnic a dálnic.

„Práce na polské rychlostní silnici S3 pokračují a brzy budou hotové. Tato komunikace pak spojí přístavy ve Štětíne a Svinoústí s česko-polskou hranicí, kde se napojí na dálnici D11. Budovat dopravní spojení je důležité pro obě země, neboť přispívá k jejich ekonomickému růstu,” uvedl polský ministr infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Dálnice D11 patří mezi klíčové části české silniční sítě. Spojuje Prahu s východočeskou aglomerací, hlavně s Hradcem Králové, přičemž dnes končí u Jaroměře. Do budoucna bude pokračovat kolem Trutnova na hraniční přechod Královec/Lubawka, kde naváže na polskou rychlostní silnici S3, která umožňuje spojení až k Baltskému moři.

Díky dobudování dálnice D11 vznikne podle českého ministerstva kvalitní přeshraniční propojení s Polskem, kdy nová kapacitní komunikace převezme funkci současné přetížené silnice I/37. Ta dnes propojuje významná regionální centra Jaroměř – Dvůr Králové nad Labem – Trutnov. (sfr)