Společnosti Tesco a Adventum Group podepsaly dohodu o prodeji 18 nákupních center.

Společnosti Tesco a Adventum Group podepsaly dohodu o prodeji 18 nákupních center. Tesco potvrdilo prodej 14 nákupních center v Maďarsku a 4 v České republice společnosti Adventum Group za částku 200 milionů liber (5,87 mld. Kč).

Zaměstnanců ani zákazníků se prodej žádným způsobem nedotkne, všechny prodejny budou i nadále fungovat jako dosud. V 17 lokalitách bude Tesco nadále provozovat hypermarkety v rámci dlouhodobého pronájmu. Za ČR se jedná o Opavu, Karlovy Vary, Ostravu Třebovice; v jedné lokalitě (Chrudim) je hypermarket z prodeje vyloučen a zůstává majetkem Tesca.

Generální ředitel společnosti Tesco Central Europe, Matt Simister, k prodeji uvedl:„Jsem nadšen pokrokem, kterého jsme v rámci našich obchodů ve středí Evropě, včetně České republiky, za posledních několik let dosáhli.“

„Prodej nákupních center nám umožní ještě více investovat do našeho růstu. Našim zákazníkům budeme, jak jsou ostatně v Tescu zvyklí, nadále sloužit ve všech uvedených lokalitách na základě uzavřených dlouhodobých pronájmů,“ zdůraznil Simister.

Tesco loni zvýšilo zisk o 36 procent

Britské maloobchodní společnosti Tesco vzrostl v loňském fiskálním roce očištěný provozní zisk z maloobchodních aktivit o 35,8 procenta na 2,65 miliardy liber (77,65 miliardy Kč). Firma však současně uvedla, že v letošním roce zisk zřejmě klesne kvůli náročnému vnějšímu prostředí.

Tesco má na britském trhu s potravinami podíl 27 procent. Tržby za rok do 26. února vzrostly o tři procenta na 54,8 miliardy liber.

V letošním fiskálním roce očekává Tesco maloobchodní upravený provozní zisk v rozmezí 2,4 miliardy až 2,6 miliardy liber.

Firma uvedla, že bojuje za udržení nízkých cen pro spotřebitele, kteří čelí krizi životních nákladů.

Prudký růst cen pohonných hmot, energií a potravin omezuje rozpočty spotřebitelů. Vyšší náklady na život také přiměly Tesco zvýšit mzdy zaměstnanců o téměř šest procent, aby si je udrželo.

Firma upozornila, že její výkon v letošním fiskálním roce zřejmě ovlivní tři faktory – návrat zákazníků k běžnějšímu chování po pandemii nemoci covid-19, vysoká inflace a schopnost částečně ji vykompenzovat dalšími úsporami, a bude muset investovat, aby si udržela cenovou konkurenceschopnost. (sfr)