DATART, maloobchodní prodejce spotřební elektroniky, v roce 2021 posílil svoji pozici na trhu. (Ilustrační foto)

DATART, maloobchodní prodejce spotřební elektroniky, v roce 2021 posílil svoji pozici na trhu. V loňském roce skupina HP TRONIC, do jejíhož portfolia DATART patří, navýšila obrat o 15 % na celkovou částku 24,1 miliard korun. EBITDA dosáhla hodnoty 1,29 miliard korun.

Na tomto výsledku se podílel zejména internetový obchod, který nahradil propad prodejů v kamenných prodejnách způsobený uzavřením prodejen z důvodu pandemie. DATART modernizoval logistické centrum, uvedl do provozu plně automatizovanou balicí linku, otevřel nové prodejny a zavedl nové služby zákazníkům.

Tyto inovace a pozitivní zákaznická zkušenost se službami DATART se promítly do  hospodářských výsledků skupiny HP TRONIC.

Vyhlášení jarního a podzimního nouzového stavu z důvodu pandemie onemocnění covid-19 omezilo maloobchodní prodej a uzavřelo prodejny.

„V loňském roce byly naše prodejny uzavřeny 129 dní. Propad tržeb z prodejen se nám opět podařilo nahradit zvýšeným výkonem internetového obchodu. Posílili jsme výdejní místa, rozšířili skladové prostory a zrychlili jsme službu RYCHLART, výdej objednaného zboží do 30 minut na prodejně.“

„Průměrná doba pro přípravu zboží k vyzvednutí je 10 minut. Naším cílem bylo zjednodušit a zpříjemnit zákazníkům online nakupování,“ doplnil František Mikoška, obchodně-marketingový ředitel skupiny HP TRONIC, do které značka DATART patří.

DATART v loňském roce modernizoval logistické centrum v Jirnech a uvedl do provozu automatizovaný balicí stroj Opera. Díky nové technologii zrychlil balení zásilek zhruba dvacetkrát na 900 balíků za hodinu. Plně automatizovaný balicí stroj pracuje v bezodpadovém režimu – vysekává balicí karton na míru zboží a z odpadu tvoří výplňový materiál pro přepravu křehkého zboží.

Zákazníci si mohou zboží vyzvednout v prodejnách DATART, kterých je už více než sto v České republice, nebo využít téměř deset tisíc výdejních míst Zásilkovny a Balíkovny. Logistické služby umožnily rychlé dodávání zboží zákazníkům, a to spolu s dalším zkvalitňováním péče o zákazníky vedlo k tomu, že DATART získal  ocenění Mastercard Obchodník roku 2021 a stal se vítězem v kategorii elektra a elektroniky.

„Výsledky marketingového výzkumu ukazují, že lidé si naši značku spojují s kvalitními doprovodnými službami. K tomuto přispěla komunikační kampaň, ve které jsme představili CHYTRART, služby, které jsou postavené na osobním kontaktu zákazníka a elektro specialisty v prodejně,“ řekla Lenka Mastešová, marketingová ředitelka značky DATART.

Skupina HP TRONIC v roce 2022 navyšuje mzdy svých zaměstnanců a rozšiřuje nabídku firemních benefitů, které tvoří významnou součást ocenění práce lidí na všech pracovních pozicích. DATART se věnuje také společenské odpovědnosti. V rámci programu Datart pro lidi podporuje neziskové a příspěvkové organizace a dvakrát ročně rozděluje finanční podporu. Společenská odpovědnost, udržitelnost, smysluplné podnikání a lidskost jsou základními body strategického rozvoje značky.

„Loňský rok byl pro naši firmu náročný, stejně jako pro mnoho jiných firem, ale díky nasazení lidí jsme dokázali posílit pozici značky na trhu a dosáhnout historicky nejvyšších tržeb. V tomto roce se zaměříme na excelenci v poskytovaných službách, na spokojenost našich zákazníků, odpovědné podnikání a na důvěru ve všech jejích podobách – důvěru ve vlastní schopnosti, důvěru mezi kolegy a důvěru, že zvládneme i tento rok,“ doplnil Daniel Večeřa, generální ředitel skupiny HP TRONIC, držitel ocenění Podnikatel roku 2021 Zlínského kraje. (sfr)