Kvůli vládním restrikcím poklesla poptávka po taxislužbách. Řidiči proto začali rozvážet jídlo a jiné zboží.

Taxislužby zaznamenaly od zavedení restrikcí výrazný propad tržeb. Některé společnosti se proto rozhodly situaci přizpůsobit. Místo lidí rozvážejí nejčastěji hotová jídla, potraviny či jiné zboží.  

Předseda Asociace koncesionářů v taxislužbě Daniel Tarljovský uvedl, že od zavedení vládních opatření ukončilo činnost několik desítek provozovatelů, zejména samostatní živnostníci. Informovaly o tom Hospodářské noviny.

Podle šéfa Liftago Taxi Ondřeje Krátkého kvůli současné krizi klesla poptávka po taxislužbách na zhruba 15-20 procent původního objemu.

Řidiči Liftago proto začali rozvážet balíčky a nákupy pro zákazníky Alzy, Rohlíku, Shoptetu, Bonami a dalších malých a středních obchodníků.

Pokles tržeb zaznamenala i platforma Bolt. Ta nejdřív vyzkoušela rozvoz trvanlivých potravin. Větší úspěch ale zaznamenala s rozvozem hotového jídla.

„Hned první den jsme zaznamenali stovky objednávek. Od té doby to narůstá o desítky procent týdně,“ okomentoval novou pracovní náplň řidičů český manažer Boltu Jakub Dvořák.

Dodal, že i přes tento úspěch si taxikáři vydělají jen asi polovinu částky, kterou průměrně dostávali před nouzovým stavem.

Tradiční taxislužba Profi Taxi se dokonce rozhodla investovat do technologií, aby mohli řidiči převážet více zásilek najednou.

Ne všem taxislužbám se ale nový byznys vyplatí. Provoz a servis zejména dražších aut může být v případě menších zásilek značně nákladný. Navíc lidé preferují alternativní služby, které využívají mobilní aplikace.

Nebývalý boom v současné situaci zažívají také společnosti rozvážející potraviny. Firmy Košík a Rohlík pro velký zájem dokonce rozšířily své portfolio o rozvoz hotových jídel.

Vytížení jsou i tradiční rozvozci jídel jako Wolt a Dáme jídlo. S těmi se snaží navázat spolupráci stovky podniků, které krize vyřadila z provozu. Podle výkonného ředitele Dáme jídlo Filipa Fingla má společnost aktuálně v nabídce tři tisíce restaurací. (kag)