Vybíráme nejvíce kontroverzní, nekonzistentní a potenciálně nejvíce ničivé programové výstřelky politických stran před volbami do Poslanecké sněmovny 2017.

Absurdity a nesmysly v programech politických stran pro volby do Poslanecké sněmovny 2017: přinášíme seriál postřehů k nejvíce kontroverzním, nekonzistentním a potenciálně nejvíce ničivým programovým výstřelkům politických stran v České republice.

ANO navrhuje snížení DPH u točeného piva, aby tím podpořilo restaurace …

„Snížíme DPH u točeného piva z 21 na 10 %, čímž dále podpoříme oblast restaurací a pohostinství,“ píše si Babišovo hnutí v programu.

Je to bezostyšný výsměch do tváře všech hostinských i hostů restaurací. Je to příklad bezbřehého politického extremismu z hlediska míry programové nekonzistence.

Ministr Babiš přece zasvětil své funkční období boji proti hostinským, kterým do provozoven nechal umístit nášlapnou minu v podobě EET! Ministr Babiš přece vymyslel státní loterii s jedovatými účtenkami (Bisfenol A, Bisfenol B), jejímž cílem je s využitím práskačů všeho druhu přistihnout hostinské při hrdelním zločinu, spočívajícím v nevydání účtenky…

Následná snaha o podporu restaurací a pohostinství je absurdně zákeřným propagandismem. Je to totéž, jakoby mnohonásobný vrah u soudu sliboval, že se polepší a ještě k tomu svým obětem pošle na hrob čerstvé květiny…


Bizarní čachrování s DPH: ANO chce podpořit kožené kabelky a čištění oken…

ANO navrhuje (údajně na podporu zavádění dalších fází EET) přeřadit některé služby „s vysokým podílem lidské práce“ do nejnižší sazby DPH. Ze současných 21 % na 10 % chce například snížit sazbu oprav obuvi a kožených výrobků. Ze současných 15 % na 10 % chce mimo jiné snížit sazbu DPH v případě úklidu a čištění oken v domácnostech…

Takové nápady s sebou ovšem nesou přehršli bizarních dopadů a nad jejich skutečným cílem zůstává rozum stát.

Místo toho, aby se Babišovci snažili zjednodušit systém zavedením jedné sazby DPH nebo zrušením třetí sazby DPH, navrhují neprůhledné až zmatečné přeřazování činností mezi jednotlivými kategoriemi sazeb DPH.

Takže, domácnosti za vymalování bytu zaplatí malířovi DPH se sazbou 21 procent, ale za úklid po malířích uhradí DPH ve výši „jen“ 10 %.

Seřízení výklopných oken a jejich naolejování si našinec zaplatí se sazbou s 21 %, ale následné umytí okna už bude mít jen s 10% sazbou DPH…

Bonbónek vpravdě babišovský na konec: Nechat si vyměnit řemínek na nejluxusnější kožené kabelce vyjde paní Babišovou extravýhodně, neboť za službu uhradí jen 10% DPH (protože se jedná o kožený výrobek). Naopak, méně zámožná zákaznice za opravu své umělohmotné kabelky ze „sekáče“ zaplatí DPH ve výši 21 procent, zřejmě jako trest za to, že si nekoupila tu stejnou koženou kabelku, jako agrobaronka Babišová…


ČSSD: Stop daňový rájům. Sociální demokracie odmítá daňové ráje pro vyvolené a daňové peklo pro ostatní…

„Sociální demokracie odmítá daňové ráje pro vyvolené a daňové peklo pro ostatní…Také v této oblasti musí zavládnout řád a spravedlnost,“ vypráví dětem před spaním volební program ČSSD.

Ale jak je u ČSSD zvykem, rozpor mezi jejími slovy a činy je opět více než propastný… Bylo to přece ministerstvo průmyslu ovládané dokonce dvěma ministry ČSSD, které prosadilo luxusní, masivní (ve výši stovek milionů Kč) veřejnou a nevratnou dotaci na rozvoj podnikání zahraniční firmy České Radiokomunikace (ČRa), jež královskými zisky futruje svého majitele v daňovém ráji.

Ministři ČSSD prosadili dotaci na technickou modifikaci infrastruktury pro vysílání v systému DVB-T2, kterýžto investiční počin firma ČRa původně plánovala provést za své vlastní peníze… Ostatně, digitální vysílání je ryze soukromý a ryze komerční byznys, který je zdrojem enormních zisků. A ty si dlouhodobě užívá zahraniční majitel ČRa sídlící v daňovém ráji.

ČSSD tak s fatální mírou nekonzistence popřela totálně své programové priority. Proč by voliči měli brát její volební program vážně, když zásadní politické body hodí přes palubu, kdykoliv se to hodí?