Doprava na dálnicích v Česku stále houstne. Intenzita dopravy na dálnicích od roku 2010 narostla o desítky procent, na některých úsecích dálnic až téměř o 200 procent.

Doprava na dálnicích v Česku stále houstne. Na některých dálnicích až do kritických hodnot. Intenzita dopravy na dálnicích od roku 2010 narostla o desítky procent, na některých úsecích dálnic až téměř o 200 procent. Počet projíždějících automobilů roste jak na Pražském okruhu, tak na jednotlivých dálnicích.

Největší nárůst intenzity dopravy ve srovnání s rokem 2010 byl vloni zaznamenán na úsecích dálnice D1, kde nárůst dosáhl téměř 200 procent.

K enormnímu nárůstu hustoty dopravy však došlo i na dálnici D10 (dříve rychlostní silnici R10) z Prahy do Mladé Boleslavi, která už je srovnatelná s hustotou dopravy na dálnici D1.

Vyplynulo to z prvních dílčích výsledků sčítání dopravy, který zveřejnilo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). To srovnávalo situaci na dálnici mezi roky 2010 a 2016.

Z výsledků jasně vyplynulo, že intenzita dopravy v Česku roste na všech dálničních úsecích v okolí Prahy.

Výjimkou je jen dálnice D7 (Praha – Chomutov), ale to jen proto, že se z ní část dopravy kvůli opravám přesunula na sousední D6 (Praha – Cheb – Německo).

Nejvýraznější nárůst ze „starých” dálničních úseků zaznamenala D10, kterou denně projíždí více než 40 tisíc vozidel (v obou směrech).

„Hodnoty jsou naprosto srovnatelné s úsekem dálnice D1 mezi Mirošovice a Kývalkou,” uvedlo ŘSD.

K obrovskému nárůstu nákladní dopravy došlo na úseku D1 z Lipníku do Ostravy.

Aktuální délka dálniční sítě v České repeublice je 1250 kilometrů. Délka v současnosti plánované dálniční sítě je zhruba 2 000 km. (sfr)


ŘSD – Nejvýznamnější změny na dálnicích v roce 2016 v porovnání s rokem 2010:

1) Jižní část Pražského okruhu D0 se postupně naplňuje, intenzity na nové části dosahují už 40 – 50 tis. voz/24h, zhoršuje se situace na čtyřpruhovém úseku Slivenec – Třebonice (až 75 tis. voz/24h).

2) Dálnice D1 z Lipníku do Ostravy převzala tranzitní vztahy z I/48, nárůst u počtu nákladních vozidel je enormní.

3) Dálnice D5 u Prahy se dostává do vysokých hodnot kolem 60 tis. voz/24h.

4) Dálnice D6 u Prahy převzala značnou část dopravy z D7, kde intenzita i díky opravám místy i poklesla.

5) Dálnice D10 je nejvýznamnějším skokanem mezi dlouhodobě provozovanými dálnicemi, vyplývá z nich mj. potřeba přistupovat systémově k celému úseku z Prahy do Mladé Boleslavi, a to jak z hlediska údržby a oprav, tak z hlediska její modernizace. Hodnoty jsou naprosto srovnatelné s úsekem D1 Mirošovice – Kývalka.