Vedení obchodu výrobce plechových hraček KOVAP se ujímá Ian Baldock.

Vedení obchodu výrobce plechových hraček KOVAP se ujímá zkušený manažer Ian Baldock. Výrobky tradiční české firmy chce představit světu. 

Tradiční výrobky, které mohou uspět v dnešním světě moderních technologií. Zvlášť když jsou založené na pečlivé řemeslné práci. Přesně takové jsou podle Iana Baldocka, nového byznys manažera společnosti KOVAP z východních Čech.

Kvalitu světově unikátních výrobků prověřilo již několik generací, firma byla založena už v roce 1946.

„Věřím, že dnes nejde pouze o hračku pro děti, ale také o to, co bych nazval hračkami pro velké kluky, tedy i pro sběratele a lovce suvenýrů,“ uvedl Ian Baldock, který se vedení obchodu v Kovapu ujal v dubnu.

Podle Baldocka, původem z Velké Británie, je klíčové propagovat Kovap jako prémiovou značku, upozornit především na kvalitu, řemeslné zpracování a nostalgii.

Poukázal na to, že například na model traktoru Zetor, jež věrně napodobuje originál, je vidět, že mu nechybí řazení, zpátečka ani funkční volant. Důraz je podle Baldock třeba dávat na tradiční metody výroby, které jdou ve firmě ruku v ruce s moderními technologiemi a bezpečnostními standardy.

Dnešní doba se zaměřuje i na udržitelnost, čehož by nový obchodní manažer rád využil.

„Proto bychom měli prozkoumat používání udržitelných materiálů, abychom oslovili spotřebitele, kteří dbají na životní prostředí,“ zdůraznil Baldock, který se v minulosti podílel na rozjezdu start-upů, ale třeba i na uvedení biologicky odbouratelných brček na evropský trh.

Pět let také pracoval pro firmu Massag, zabývající se kovovýrobou, zkušenosti sbíral také v Icom Transport z Vysočiny. Za důležitý předpoklad profesního úspěchu považuje manažer ochotu naslouchat i dalším nápadům, nejen prosazovat ty své.



„Útok“ na turisty

Potenciál vidí Baldock i mezi turisty.

„Ve své nové pozici se chci také více zaměřit na turistický ruch a umístit naše výrobky na více letišť, hlavní vlaková nádraží, do velkých měst. Zejména tam, kde se nachází nějaký historický dopravní prostředek, jako je třeba červený londýnský autobus nebo pražská tramvaj.“

„V některých z těchto případů nemáme standardní produkt, takže by to vyžadovalo výraznější investice do vývoje a výroby novinek. Když ale bude dostatečný zájem, dají se ospravedlnit,“ podotkl manažer, který jde v odvážných plánech do budoucna ještě dál.

„Plánuji navázat partnerství s mezinárodními distributory a maloobchodníky, abychom rozšířili náš dosah. K tomu bude zapotřebí zřídit a spravovat síť agentů v mnoha zemích, což je něco, co jsem dělal ve svých předchozích pozicích,“ oznámil Baldock.

„Další prodejní cestou je využít některé z našich původních produktů, například modely nákladních automobilů a prodávat je špičkovým výrobním společnostem jako exkluzivní a výjimečný dárkový předmět. Pokud si například zakoupíte nákladní automobil Tatra, propracovaný plechový model vozu by jistě skončil na čestném místě vašeho pracovního stolu,“ uvedl o dalších potenciálních zákaznících.

V éře digitální transformace považuje za klíčové také posílení online prezentace Kovapu.

Potenciál vášnivých sběratelů

Stranou jeho zájmu nezůstávají ani nadšenci, kteří se řadí mezi sběratele výrobků společnosti nebo plechových hraček obecně.

„Této skupině bychom představovali nové modely založené na původních produktech. Dalo by se uvažovat o nějaké formě klubového předplatného. Nechyběly by pravidelné zpravodaje, které by je informovaly o tom, co společnost dělá,“ ozřejmil plány byznys manažer, podle něhož by byla škoda, aby na trhu nebyla vidět tak tradiční firma, jako je Kovap. (sfr)