Centropol produktem s měsíční fixací ceny zkompletoval portfolio nabídky elektřiny a plynu. (Ilustrační foto).

Český dodavatel energií CENTROPOL ENERGY doplnil do svého širokého portfolia produkt pro nově příchozí zákazníky Měsíčně se změnou. Nabízí fixaci ceny obchodní složky na jeden měsíc a měsíční lhůtu má i případná výpověď smlouvy. Měsíčně se změnou dává zákazníkům bez průběhového měření spotřeby možnost profitovat z aktuálního dění na velkoobchodních energetických trzích.

„Měsíčně se změnou jsme připravili pro aktivní spotřebitele, kteří mají nadstandardní přehled o energetice. Jsou ochotní sledovat vývoj cen, jsou si vědomi, že ceny kolísají a v zimních měsících jsou obvykle vyšší než přes léto, a chtějí využít výhody, které jim tento produkt v porovnání s konzervativními kontrakty poskytuje.“

„Na druhé straně chápou rizika případného růstu cen. Produkt jim umožní profitovat z poklesu cen komodit a v případě, že se trend obrátí, mohou smlouvu s měsíční výpovědní lhůtou ukončit a včas se před případným cenovým růstem zafixovat,“ vysvětlil člen představenstva a marketingový ředitel Centropolu Jiří Matoušek.

Běžný spotřebitel upřednostní tradičnější produkt, protože Měsíčně se změnou vyžaduje i jistou dávku odvahy a schopnost akceptovat určitou míru nejistoty. V tom se podobá investičním produktům kapitálového trhu a skutečně není pro každého. Tomu odpovídá i nadstandardní produktová dokumentace, která podpis smlouvy na Měsíčně bez závazku doprovází.

Detailně seznamuje zájemce s jeho výhodami a otevřeně upozorňuje i na možná rizika.

„Produktem s fixací ceny na jeden měsíc podle vývoje velkoobchodních trhů jsme zkompletovali naše produktové portfolio. Jsme tak schopni vyhovět opravdu každému zájemci. Dříve, než nám ukládá zákon, jsme u obou komodit spotřebitelům s průběhovým měřením spotřeby nabídli produkt s dynamickým určením ceny (takzvaný spot).“

„Standardně uzavíráme jak smlouvy na dobu neurčitou, tak na produkty s fixací ceny na jeden, jeden a půl nebo dva roky a nyní jsme tedy doplnili i krátkodobou fixaci ceny,“ připomněl Matoušek.

Podle Matouška byl produkt koncipován jako takzvaně tranzitní. Předpokládá se, že klienti například po dobu šesti měsíců či jednoho roku budou využívat jeho výhod a následně přejdou na některý ze standardních konzervativních produktů.



Centropol se kromě šíře produktového portfolia zaměřuje i na výhodnou cenovou nabídku. Rychle reaguje na vývoj velkoobchodních trhů a opakovaně snižuje ceny elektřiny i zemního plynu. Ceníky upravuje průběžně, jak to cenové trendy a nákupní strategie dovolují.

CENTROPOL ENERGY je český dodavatel energií s 21letou působností a silným finančním zázemím. Patří k nejrychleji rostoucím stabilním dodavatelům, v jeho péči je přes 310 tisíc odběrných míst z řad domácností, firem i veřejných institucí. (sfr)