Air Bank zjednodušila založení účtu při přechodu z jiného banky.

Stát se klientem Air Bank online v mobilní aplikaci My Air je možné ještě rychleji a pohodlněji. Doposud totiž bylo nutné nahrát dva doklady totožnosti a také si na nově zřizovaný účet poslat takzvanou aktivační platbu z jiného účtu vedeného na stejné jméno. Díky své bankovní identitě od jiné banky ale mohou zájemci o účet v Air Bank tyto kroky nyní přeskočit.

Bankovní identita slouží jako přenositelná identita, kterou mohou klienti bank používat na různých místech. Už delší dobu přijímáme bankovní identitu jiných bank od žadatelů o půjčku Zonky, kde se nám její používání dobře osvědčilo. A očekáváme, že se při zakládání účtů u Air Bank stane preferovaným způsobem ověření totožnosti.

„Bankovní identita pomáhá obdobné procesy výrazně urychlit, nový účet je možné založit v řádu minut. A od klientů zase víme, že je pro ně její používání intuitivní a jednoduché,“ říká Jiří Suchý, ředitel divize Produkty a inovace Air Bank.

Při zakládání účtu v mobilní aplikaci My Air tak novým klientům stačí jen vybrat banku, ve které mají aktivovanou svou bankovní identitu. Air Bank si díky tomu na dálku ověří jejich totožnost i ve veřejných registrech. Klient poté už jen zkontroluje nebo upraví své kontaktní údaje, přepíše ověřovací kód z SMS zprávy, nastaví si heslo do mobilní aplikace, vyplní nezbytné údaje a seznámí se s důležitými dokumenty. Rámcovou smlouvu může ihned poté podepsat přímo v aplikaci heslem, které si předtím nastavil.

Po podpisu rámcové smlouvy může klient začít svůj nový účet ihned používat. Aplikace ho ještě vyzve k vyfocení občanského průkazu, to ale může odložit na později. Klient zároveň získá i bankovní identitu přímo od Air Bank bez nutnosti navštívit kvůli její aktivaci pobočku banky.

Svou bankovní identitu potom může klient používat například při jednání s úřady a státní správou nebo pro přístup do internetových samoobsluh poskytovatelů energií a k různým dalším službám. (at)