Síť prodejen Žabka navázala spolupráci s pivovarem Cvikov. (Foto: Žabka)

Řemeslná piva z lokálních minipivovarů už dávno nejsou jen regionální záležitostí. Pivní speciály si cestu k zákazníkům hledají i prostřednictvím různých festivalů, restaurací nebo nabídky obchodních řetězců. Příkladem je i pivovar Cvikov, se kterým v letošním roce navázala spolupráci síť prodejen Žabka. 

Zákazníci pražských obchodů obchodů v ulici 28. října, Pštrossově, Korunní a na Moráni se tak nyní mohou osvěžit například osmistupňovým Sklářem, který dříve patřil do každého horkého provozu sklářských hutí.

„Hledali jsem pro naše prodejny nabídku kvalitních piv z menších lokálních pivovarů. Pivovar Cvikov je lokálním pivovarem s řemeslnou výrobou. Jejich pivo je nepasterizované ve vysoké kvalitě a vzhledem k tomu, že se v centru Prahy nachází pivovarská restaurace, je pivo ze Cvikova v povědomí mezi našimi rezidentními pražskými zákazníky,“ vysvětlil generální manažer obchodní sítě Žabka Radim Lunda.

Provoz pivovaru Cvikov z druhé poloviny 19. století, který ukončil výrobu v roce 1968, byl obnoven v roce 2014. Piva, která má nyní Žabka v prodeji, dostala svá jména po nejvýraznějších kopcích Lužických hor –⁠ Luž a Klíč.

Výroba piva ve Cvikově je totiž inspirována místní přírodou a historií. Nabídku doplňuje také jedenáctistupňový Hvozd, jediný filtrovaný, nepasterovaný světlý ležák z portfolia pivovaru.

„Velmi si vážíme spolupráce, kterou se nám společně s Žabkou podařilo navázat a tím i přiblížit cvikovské řemeslné pivo našim pražským zákazníkům. Tento krok jistě ocení i zákazníci Žabky a tradiční řemeslný ležák zaujme místo v jejich košíku při každodenním nákupu. Věřím, že tento projekt bude úspěšný a dojde k rozšíření na další prodejny obchodní sítě Žabka,“ řekl provozní ředitel pivovaru Cvikov Jan Brusch.


Žabka je zavedenou sítí prodejen potravin v Čechách, zejména pak v Praze a Středočeském kraji. Cílem a vizí je poskytnout zákazníkům snadný a pohodlný nákup, nabízet co nejširší sortiment, aby vždy nalezli to, co zrovna potřebují, a zajistit jejich maximální spokojenost s obchody a službami Žabka.

1. dubna 2011 se společnost Žabka, a.s. stala součástí skupiny Tesco v České republice. 1. října 2011 proběhla změna názvu na Tesco Franchise Stores ČR a.s., později pak 4. ledna 2016 se právní forma společnosti změnila na Tesco Franchise Stores ČR s.r.o.

Funguje jako samostatná společnost skupiny Tesco, která provozuje síť prodejen potravin Žabka v České republice, především v Praze a širším okolí, ale také v dalších lokalitách středních, západních, jižních či severních Čech. (pel)