Fio banka v 1. čtvrtletí více než zdvojnásobila zisk na více než 800 milionů korun.

Fio banka za 1. čtvrtletí 2022 dosáhla na více než dvojnásobný zisk oproti prvnímu čtvrtletí roku 2021, konkrétně 809 milionů Kč. Také překonala hranici 1,2 milionu klientů.

Fio banka stabilně zvyšuje bilanční sumu i objem vkladů, který se na konci prvního čtvrtletí přehoupl přes 200 miliard Kč. Bilanční suma narostla na necelých 216 miliard Kč.

Výrazně se také navýšil čistý zisk, který se více než zdvojnásobil na rekordních téměř 809 milionů Kč za jediné čtvrtletí. Takto výrazný růst zisku je způsoben zejména vyššími úrokovými sazbami a také rozpouštěním opravných položek. Výsledky za první čtvrtletí jsou neauditované.

„Těší nás, že si k nám klienti stále nacházejí cestu a za poslední období od června do června jich bylo 100 tisíc. Věřím, že jedním z důvodů je i naše stabilní a pro klienty čitelná cenová politika. Náš běžný účet je pro ně jednoduchý, srozumitelný a bez poplatků a podmínek. Máme jeden ceník pro děti, studenty, pracující, důchodce i podnikatele,“ uvedl obchodní ředitel Fio banky Jan Bláha.

Zdroj: Fio banka

„Podíl na růstu mají, i díky situaci na akciových trzích, také investiční klienti. Rekordní zisk banky je způsoben převážně externími faktory. Následující roky budou složité ekonomicky a také z důvodu narůstajících regulatorních požadavků na kapitál. Proto veškeré zisky ponecháváme v bance pro její další růst a rozvoj produktů a děláme ji tak stabilnější,“ dodal Bláha.

Za poslední rok k Fio bance přišlo 100 tisíc nových klientů a aktuálně jich tak má 1 210 000.


Fio banka je ryze českou bankou. Představuje unikátní spojení nízkonákladové internetové banky a široké sítě poboček.

Nabízí velkou paletu produktů pro řešení osobních a firemních financí i vlastní aplikace pro online investování.

Navazuje na historii Finanční skupiny Fio na českém trhu, která sahá do roku 1993. Jako první finanční instituce na českém trhu představila Internetbanking (1998), mobilní aplikaci Smartbanking (2011) i vlastní API (2012), jako jedna z prvních v ČR podporovala bezkontaktní platební karty.

Získala řadu ocenění jako Zlatá koruna, Zlatý Měšec, Banka roku nebo Vstřícná banka.

Od zisku bankovní licence v roce 2010 se její klientská základna rozšířila z 50 000 na více než 1 210 000 osob. (tis)