Představitelé hlavního města a pražského dopravního podniku (DPP) odstartovali výstavbu trasy metra D z Pankráce na Olbrachtovu. (Foto: Metroprojekt)

Představitelé hlavního města a pražského dopravního podniku (DPP) odstartovali výstavbu trasy metra D z Pankráce na Olbrachtovu. Náklady na celou trasu až do Depa Písnice budou přibližně 100 miliard korun. První cestující by se linkou mohli svézt v roce 2029.

Dopravní podnik hlavního města Prahy zahájil stavbu první části linky D metra v úseku Pankrác – Nové Dvory o pěti stanicích, pro který na začátku března získal pravomocné stavební povolení.

Náklady na první část jsou asi 14,5 miliardy korun. Práce budou hotovy za zhruba sedm a půl roku.

Součástí nového úseku budou dvě stanice, přičemž stanice Pankrác bude přestupní mezi trasami C a D.

Na zahájený úsek poté naváže úsek na Nové Dvory a jako poslední vznikne úsek do Písnice.

Náklady na metro D, které by mělo být dokončeno v roce 2029, budou podle primátora 98 miliard korun.

Na lince bude jezdit automatické metro nové generace bez strojvedoucího.

Jak připomněla ČT, trasa D je už od 90. let 20. století prostorově vymezena v územním plánu města a později i v Zásadách územního rozvoje jako propojení jižního sektoru Prahy s centrem. První plány na zřízení linky D vznikly už v 70. letech. (pel)