Mladoboleslavská automobilka Škoda představila první čistě elektrické kupé Enyaq Coupé iV, které bude k dispozici ve sportovně laděném provedení RS. Jde o nejdražší novou škodovku současnosti, její cena totiž přesahuje 1,5 milionu korun.
Automobilka o tom informovala na webu.
„Nová vrcholná verze je zároveň prvním čistě elektrickým vozem RS značky Škoda. Enyaq Coupé iV s velmi elegantní karoserií dokonale spojuje emotivní vzhled a vysokou účinnost a nabízí velkorysý prostor typický pro vozy značky Škoda,“ uvedl Thomas Schäfer, předseda představenstva.
Jelikož technika i základní designový jazyk vycházejí z modelu Enyaq iV, je pochopitelně hlavní novinkou v provedení modelu Škoda Enyaq Coupé iV tvar jeho karoserie.
Styl je podpořen sportovně tvarovaným předním nárazníkem a také novým provedením bočních prahů lakovaných v barvě karoserie, jež ještě více zdůrazňuje délku vozu.
Zcela nově je tvarována záď vozu s ostře lomenou hranou. Specialitou všech provedení Enyaq Coupé iV je prosklená panoramatická střecha, která navazuje na čelní i zadní sklo vozu a která je vyvedena v silném černém tónování.
Dynamický design pak podporují kola s ráfky o velikosti 19 až 21 palců.
Jako první čistě elektrické kupé značky Škoda bude Enyaq Coupé iV k dispozici i ve sportovně laděném provedení RS.
Verze RS disponuje systémovým výkonem 220 kW a točivým momentem 460 Nm, tomu odpovídá jeho dynamika: zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 6,5 sekundy a maximální rychlost činí 180 km/h, což je o 20 kilometrů za hodinu více než u ostatních provedení modelu. Podvozek provedení RS i Sportline je vpředu snížen o 15 a vzadu o 10 milimetrů.
Provedení RS má také standardně jedinečnou prosvětlenou masku chladiče Crystal Face se 131 diodami, která se u ostatních provedení dodává na přání.
Dále se varianta RS chlubí černými kontrastními prvky, jako jsou lišty oken nebo zadní difuzor, provedení Sportline má také masku chladiče v klavírním laku. U standardních verzí jsou rámečky v chromované vizuální úpravě.
Standardně dostává Enyaq Coupé iV RS černá 20palcová kola Taurus a na přání antracitová 21palcová kola Vision.
Ve výbavě sportovně laděných provedení nechybí ani Matrix-LED přední světlomety. V provedení RS najdeme standardně třízónovou klimatizaci a vůz je vybaven například progresivním řízením. Zákazníci si pak mohou u verze RS zvolit ze dvou designových provedení interiéru.
V obou případech dostanou obložení palubní desky a dveřních panelů v karbonovém dekoru, hliníkové kryty pedálů a sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy a logem RS.
Varianta Sportline má také specifické provedení interiéru, kterému dominuje černý materiál Suedia.
Výbava se víceméně shoduje s nabídkou již prodávaného SUV Enyaq iV – head-up displej s rozšířenou realitou, až devět airbagů, služby konektivity s plánovanými vylepšeními pomocí softwarových aktualizací nebo špičkový parkovací asistent.
Zákazníci mohou vybírat ze dvou velikostí baterie a čtyř úrovní výkonu. Vedle zmíněné verze RS s baterií o kapacitě 82 kWh (77 kWh využitelné kapacity), která má standardně pohon všech kol a výkon 220 kW, je v konfiguraci s touto baterií a pohonem všech kol k dispozici i provedení Enyaq Coupé iV 80x. To disponuje výkonem 195 kW a točivým momentem 425 Nm.
Dále je v nabídce provedení Enyaq Coupé iV 80 s pohonem zadní nápravy a výkonem 150 kW. Právě tato varianta nabídne díky kombinaci úspornějšího pohonu jedné nápravy a velké baterii nejvyšší dojezd až 545 kilometrů.
Základem nabídky je pak na většině trhů provedení Enyaq Coupé iV 60 s baterií o kapacitě 62 kWh (58 kWh využitelných) a elektromotorem o výkonu 132 kW pohánějícím zadní kola.
Výroba vozu začne v Mladé Boleslavi v druhém únorovém týdnu.
(pel)