Stát musí nechat znovu opravit už rekonstruovanou část dálnice D1. (Ilustrační foto: MD ČR)

Stát zpackal opravu D1. Část už zrekonstruované dálnice D1 se zavře kvůli popraskanému betonu a bude se muset nechat znovu opravit. 

Uvedl to mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl, podle kterého se D1 zavře příští pátek 17. září zhruba na dva týdny, a to mezi 65. a 66. kilometrem ve směru na Prahu, aby se špatný a rozpraskaný beton na již zrekonstruovaném úseku opravil.

Doplnil, že vina je na straně dodavatele, tedy společnosti Eurovia.

Modernizace dálnice D1 probíhá několik let, první část celkové rekonstrukce započala v roce 2013.

Ministr dopravy Karel Havlíček (ANO) letos v únoru sliboval, že stát modernizaci dálnice D1 letos po 9 letech konečně dokončí. V srpnu pak řekl, že omezení by měla skončit na začátku října.

Rýdl nyní upřesnil, že oprava zfušovaného úseku, který byl uveden do provozu před rokem, bude hotova do plánovaného konce modernizace celé dálnice na přelomu září a října.

Stát za opravy nebude podle Rýdla nic platit, Eurovia úsek opraví v rámci reklamace.

Aktuálně musí řidiči jedoucí po D1 mezi Prahou a Brnem počítat se třemi opravovanými úseky v celkové délce 33,5 kilometru.

Stát je přitom dlouhodobě kritizován za pomalou stavbu dálnic. Problémy jsou především s přípravou staveb.

Celková délka dálnic v Česku je 1 298, 285 km (k 1. lednu 2021).

Premiér Andrej Babiš (ANO) se v předvolební kampani na loňské krajské podzimní volby chlubil, kolik kilometrů silnic a dálnic už jeho vláda nechala postavit. Ve skutečnosti však Česká republika ve stavbě dálnic silně zaostává, a to i za Polskem nebo Maďarskem. (pel)