V Česku se letos od ledna do září prodalo o 22,4 procenta méně osobních aut než před rokem, ukázala data SDA. (Ilustrační foto: Škoda Auto)

Prodej osobních aut v Česku klesl za prvních 9 měsíců roku 2020 o 22,4 procenta. Nejprodávanějším modelem je Škoda Octavia. Zájem o nová auta letos od jara snížila koronavirová epidemie.

Oznámil to Svaz dovozců automobilů.

Celkově letos registrace nových osobních vozů poklesly o 22,39 % na 148 319 vozů. V září vzrostly meziročně o 7,22 %.

První je značka Škoda s 56 647 registrovanými osobními vozy (38,19 %). Následuje Hyundai, která prodala 11 939 aut (8,05 %) a Volkswagen s 10 849 (7,31 %).

Nejprodávanějšími modely jsou Škoda Octavia (15 041), Škoda Fabia (12 280), Škoda Scala (6508), Škoda Karoq (6259) a Škoda Kamiq. Následuje Hyundai i30.

Z pohledu obchodních tříd jsou na prvním místě SUV s podílem 35,6 %, dále nižší střední s 16,9 % a malé vozy s 16,5 %.

Z hlediska paliva vede benzín s podílem 65,83 %. Na druhém místě je nafta s 29,25 %.

Zdroj: SDA

Osobních vozů s hybridně-elektrickým pohonem bylo meziročně registrováno  o 44 % více.

Z barev jsou nejpopulárnější šedá a bílá. Obě barvy si vybralo zhruba 26 % kupujících. Následuje modrá s 16 %, červená s 10, hnědá se 4, zelená s necelými 2 a žlutozelená se zhruba 1 %.

Registrace nových lehkých užitkových vozů klesly o 23,5 % na 11 933 aut. První je značka Peugeot, druhý skončil Volkswagen a třetí Fiat.

Prodej nákladních vozů se snížil o 34,9 % na 5019 aut. První je značka MAN, následuje Mercedes-Benz a DAF.

Prodej nových autobusů vzrostl o 4,2 % na 966 vozidel. Nejprodávanější je značka Iveco Bus, následují SOR a MAN.

Registrace nových motocyklů stouply o 8,2 % na 18 098 strojů. V září pak vzrostly meziročně o 10,4 %. První je značka Honda, druhá skončila Yamaha a třetí CF Moto.

Zdroj: SDA

(pel)