Maturity v Česku dopadly hůř něž loni. Didaktický test nezvládlo daleko více studentů.

U maturity z češtiny i matematiky uspělo v letošním roce méně studentů než loni. Z češtiny propadlo podle Cermatu 14,1 procenta studentů, což je o 3,6 procenta více než loni. Ještě větší problémy pak dělala matematika, kde v didaktickém testu neuspěla 17,5 procenta maturantů. 

Výsledky zveřejnilo Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání (Cermat).

„Ukázalo se, že distanční online příprava i následná koncentrovaná příprava maturantů od 11. května ve školách zafungovala. Přestože se maturity účastnili i ti žáci, kteří by v minulých letech ke zkoušce připuštěni nebyli, nedošlo k podstatnému zhoršení výsledků,“ uvedl ministr školství Robert Plaga (ANO).

Průměrné výsledky jsou podle něj velmi srovnatelné s minulými roky.

U všech zkoušek byla zaznamenána historicky nejvyšší účast žáků.

Díky legislativním úpravám v souvislosti se zavedením mimořádných opatření ve školství se ke zkouškám mohli dostavit všichni žáci v posledním ročníku vzdělávání.

Zkoušku tedy skládali i ti žáci, kteří by za standardních podmínek nebyli k maturitní zkoušce připuštěni, protože by na konci 2. pololetí neprospěli nebo nebyli hodnoceni.

K didaktickým testům se tak letos nedostavilo pouze 1,5 procenta prvomaturantů. V minulém školním roce přitom činila neúčast 8,2 procenta.

Didaktický test z matematiky nezvládlo 17,5 procenta studentů, meziročně o 2 procentní body víc.

U maturitního testu z češtiny letos neuspělo 14,1 procenta žáků, což je o 3,9 procentního bodu víc než loni.

Meziročně větší podíl maturantů neuspěl i u maturity z angličtiny. Zatímco letos jich zkoušku nezvládlo 4,9 procenta, loni to bylo o 1,3 procentního bodu méně. (pel)