Propagace Účtenkovky bude stát 4,6 milionů korun.

Ministerstvo financí uvolní letos na podporu účtenkové loterie třikrát více peněz než loni. Celkem půjde na propagaci 4,6 milionů korun. Důvodem finanční podpory je klesající zájem o hru.

Oproti loňskému roky, kdy se částka pohybovala na 1,6 milinech korun, půjde o téměř trojnásobné navýšení v rámci financování marketingových a PR aktivit. Většina peněz na marketing poputuje do rozhlasové kampaně. Ministerstvo zaplatilo 3,2 milionu korun za výrobu devíti reklamních spotů a jejich odvysílání v rádiích Kiss a Impuls.

„Účtenková loterie má potenciál zaujmout třetinu až polovinu domácností v Česku, a to za předpokladu odpovídající informační kampaně a inovací projektu,“ vyjádřil se k navýšení rozpočtu mluvčí ministerstva Zdeněk Vojtěch.

Počet hráčů má dlouhodobě klesající tendence, nyní se zastavil přibližně na 350 tisíc lidech měsíčně. 

Ministerstvo financí pokládá projekt hry s účtenkami za úspěšný. Loterie Účtenkovka byla zavedena v návaznosti na elektronickou evidenci tržeb a jejím hlavním cílem bylo motivovat zákazníky, aby od obchodníků vyžadovali účtenky.

„Množství pravidelných hráčů pohodlně garantuje naplnění cílů tohoto projektu – tedy aby významné části spotřebitelů nebylo lhostejné, zda účtenku dostane, či nikoliv,“ řekl Vojtěch.

Tento pocit nesdílí poslanec Jakub Michálek, který na sociálních sítích okomentoval propojení radia Impuls s holdingem Agrofert.

„Takže peníze státu za inzerci končí u oligarchovy firmy. Asi na každém úřadu sedí rozpočtář, který směřuje peněžní toky do holdingu,“ napsal Michálek.

Podle Ministerstva financí je ale celý proces v pořádku.

„Všechny mediální kampaně se soutěží v rámci výběrových řízení, přičemž hlavním kritériem je cena,“ oponoval mluvčí Vojtěch.

(sle)