Americký řetězec kaváren Starbucks přestane používat plastová brčka. Namísto nich zavede speciální recyklovatelná víčka bez brček. Řetězec se tak připojil k současnému trendu v omezování plastů.

Podle firmy je tento plán reakcí na požadavky zákazníků a obchodních partnerů.

„Je to odpověď na to, jakým způsobem můžeme snížit spotřebu brček,“ uvedla viceprezidentka podniku Colleen Chapmanová.

V kavárnách Starbucks se ročně spotřebuje více než miliarda plastových brček.

„Nejlepší věc, kterou můžeme udělat pro životní prostředí, je brčko nepoužívat,“ prohlásila Chapmanová.

Do konce příštího roku přestanou prodávat jednorázové plastové výrobky jako brčka, kelímky, talíře a příbory na jedno použití či vatové tyčinky do uší obsahující plast řetězce Lidl a Kaufland. Místo nich nabídnou výrobky z alternativních a recyklovatelných materiálů. K podobnému kroku se na začátku června přihlásil i nábytkářský řetězec IKEA.

Také Tesco nyní reviduje používané obalové materiály v Česku. Vedení britského řetězce v Londýně v květnu oznámilo, že do příštího roku odstraní z prodeje ty obaly, které je obtížné recyklovat.

Obchody řetězce Albert nyní jednají s dodavateli a například pro plastová brčka hledají přírodní či papírové alternativy. (jaz)