Tržby v českém maloobchodě se loni meziročně zvýšily o 5,6 procenta. Udržely si tak stejné tempo jako o rok dříve. Nejvíce se dařilo tržbám za zboží prodávané přes internet. Ty stouply o více než 20 procent.

Tržby očištěné o kalendářní vlivy se v loňském roce reálně meziročně zvýšily o 6,1 procenta, když loni bylo ve srovnání s rokem 2016 o dva pracovní dny méně. Neočištěné tržby za prodej potravin loni stouply o dvě procenta, za nepotravinářské zboží o 8,4 procenta. Útraty za pohonné hmoty vzrostly o pět procent.

Tržby za zboží prodávané přes internet a prostřednictvím zásilkové služby loni stouply o 21,4 procenta. V prodejnách s nepotravinářským zbožím se meziročně zvýšily tržby za oděvy a obuv o desetinu, za počítačové a komunikační zařízení o 9,6 procenta a za výrobky pro kulturu, sport a rekreaci o 8,2 procenta.

Za výrobky pro domácnost útraty vzrostly o 5,7 procenta a za farmaceutické, zdravotnické a kosmetické zboží o 3,1 procenta.

V motoristickém segmentu tržby loni meziročně stouply o 2,3 procenta. Za opravy motorových vozidel vzrostly o šest procent, za prodej motorových vozidel a náhradních dílů o 1,4 procenta.

(jaz)