Za 7 let od vzniku Centra SUV a 4x4 vozů v AAA AUTO se jejich prodeje zdvojnásobily. (Ilustrační foto)

Skupina AURES Holdings, provozovatel sítě autocenter AAA AUTO, Mototechna, Auto Diskont a Driverama, před sedmi lety v Praze otevřela první Centrum SUV & 4×4 vozů. Reagovala tak na rychle rostoucí poptávku po vozech v tomto segmentu. V letošním roce skupina v České republice prodala o 12 % více těchto typů aut než za stejnou dobu vloni a dvojnásobek objemu z doby otevření centra před sedmi lety.

Třetina SUV a off-roadů je zánovních, více než čtvrtina se prodá v Praze a nejčastěji jsou to vozy značky Škoda.

Na konci října roku 2015, tedy před sedmi lety, zprovoznila společnost AURES Holdings v Praze první unikátní centrum specializované na širokou nabídku SUV a off-road vozů na ploše o celkové výměře 3 785 m2.

Postupně zprovoznila další i v jiných městech. V současné době nabízí skupina jen v Česku na 2 tisíce těchto aut.

„Poptávka po SUV každým rokem významně roste. V současnosti tvoří čtvrtinu celkových prodejů skupiny. Prodá se jich tedy jen o zlomek méně než hatchbacků nebo kombíků, které bojují o absolutní prvenství v žebříčku popularity. Třetina prodaných SUV a off-roadů je zánovních a čtvrtina se prodá v hlavním městě,“ uvedl Petr Vaněček, provozní ředitel skupiny AURES Holdings.

Skupina prodala za prvních deset měsíců letošního roku již přes deset tisíc těchto aut, což je dvojnásobek prodaných vozů z doby založení SUV a 4×4 centra před sedmi lety.

„S nástupem zimy očekáváme další růst zájmu, čemuž již v této chvíli uzpůsobujeme aktuální nabídku nejen v našich Centrech SUV & 4×4 vozů v České republice. Zákazníci, kteří nemají jedno z našich center poblíž svého bydliště, využívají naší bezplatné služby převezení vybraného automobilu na kteroukoliv z našich dalších jednadvaceti poboček,“ doplnil Vaněček.

Z celkového počtu letos prodaných SUV a off-roadů má 43 % automatickou převodovku. Před sedmi lety ji přitom mělo jen 30 % těchto aut. Benzínový motor má 49 % automobilů a jen 45 % naftový. V roce 2015 mělo dieselový motor 60 % vozů. 

Z alternativních paliv roste nejvíce zájem o hybridy, které patří spíše mezi luxusnější modely – poptávka po hybridních SUV a off-roadech meziročně vzrostla o 62 %.

Statistika dlouhodobě ukazuje, že SUV si nepořizují lidé jen do terénu, ale běžně i do města kvůli komfortu a bezpečí. I přesto má funkci 4×4 téměř polovina letos prodaných aut v AURES Holdings.

Zatímco před sedmi lety byl mezi SUV nejoblíbenější značkou Hyundai, během dvou let byl sesazen na druhou pozici, kterou si drží i letos. Prvenství patří již pět let značce Škoda. Na třetím místě je Suzuki.

Nejoblíbenějšími letošními modely jsou Hyundai Tucson, Škoda Karoq a Dacia Duster. Z barev vede stříbrnošedá (23 %), bílá (20 %) a černá (18 %). (pel)