Santa Claus ve vánočních reklamách vadí jen zhruba polovině obyvatel Česka. Ostatním je to jedno...

Využívání Santa Clause ve vánočních reklamách vadí 54 procentům obyvatel Česka. Naopak, křesťanské symboly, jako jsou andělé, jesličky či pasáčci, vadí ve vánoční reklamě jen šesti procentům lidí v ČR.

Kolem 64 procent respondentů průzkumu přiznalo, že je vánoční reklama inspirovala k nákupům pod stromeček. Plných 65 procent lidí označilo listopad za měsíc, kdy by se měly rozjet vánoční reklamní kampaně.

Vyplynulo to z průzkumu Asociace komunikačních agentur (AKA), realizovaný agenturou Nielsen Admosphere.

Některou z vánočních reklam si vybavuje 57 procent dotázaných. Čím je respondent mladší, tím snáze si vánoční reklamu vybaví: ve věku mezi 18 a 35 lety jsou to dokonce tři čtvrtiny lidí.

Nejčastěji si lidé z vánočních reklam vybaví reklamu na nápoj Kofola. Podobně je na tom však i reklama na Coca-Colu.

Spontánní znalost ostatních vánočních reklam je naproti tomu mizivá. (sfr)