Využívání Santa Clause ve vánočních reklamách vadí 54 procentům obyvatel Česka. Naopak, křesťanské symboly, jako jsou andělé, jesličky či pasáčci, vadí ve vánoční reklamě jen šesti procentům lidí v ČR.
Kolem 64 procent respondentů průzkumu přiznalo, že je vánoční reklama inspirovala k nákupům pod stromeček. Plných 65 procent lidí označilo listopad za měsíc, kdy by se měly rozjet vánoční reklamní kampaně.
Vyplynulo to z průzkumu Asociace komunikačních agentur (AKA), realizovaný agenturou Nielsen Admosphere.
Některou z vánočních reklam si vybavuje 57 procent dotázaných. Čím je respondent mladší, tím snáze si vánoční reklamu vybaví: ve věku mezi 18 a 35 lety jsou to dokonce tři čtvrtiny lidí.
Nejčastěji si lidé z vánočních reklam vybaví reklamu na nápoj Kofola. Podobně je na tom však i reklama na Coca-Colu.
Spontánní znalost ostatních vánočních reklam je naproti tomu mizivá. (sfr)