Bankovní identitu mohou nyní využívat i klienti UniCredit Banky. Komunikace se státem bude jednodušší

UniCredit Bank nabízí svým klientům možnost přihlášení přes bankovní identitu pro komunikaci s úřady a státními institucemi. Klienti s využitím stejných přihlašovacích údajů jako do internetového bankovnictví jednoduše ověří svou totožnost při přihlašování do Portálu občana.

S pomocí přihlašovacích údajů internetového bankovnictví získávají od poloviny ledna klienti UniCredit Bank přístup k online službám Portálu občana. Ten funguje jako vstupní brána k elektronickým službám státu. Díky bankovní identitě si klienti mohou například zkontrolovat platnost svých dokladů, nahlédnout do bodového systému řidiče, získat výpis z Rejstříku trestů, zažádat o rodičovský příspěvek, vyzvednout e-recept, nahlédnout do Katastru nemovitostí, podat daňové přiznání nebo založit datovou schránku. Nová služba se bude dále rozšiřovat.

Bankovní identitu získají klienti automaticky. Každý klient banky využívající online bankovnictví má přitom UniCredit Bank identitu založenou automaticky. Stačí mít aktivní přístup do Online Banking, využívat Smart klíč a mít nainstalovanou aktuální verzi elektronického bankovnictví. 

Bezpečnost osobních údajů je nejvyšší prioritou. Úřady ani firmy nevidí žádné z klientských údajů, a to ani bankovní produkty, které využívají. (at)