Obchodní řetězec PENNY do konce letoška dokončí modernizaci celé sítě svých prodejen.

Obchodní řetězec PENNY do konce letošního roku plánuje dokončit modernizaci celé sítě svých prodejen. V březnu otevřela v Berouně a Sedlčanech první dvě modernizované prodejny letošního roku. Do jeho konce pak plánuje dát novou podobu dalším padesáti, čímž uzavře přestavbu celé své sítě více než 400 prodejen a PENNY do ní během 5 let investuje přes 1,5 miliardy korun.

Do konce roku 2021 dostalo novou podobu Markthalle celkem 344 prodejen.

„Celý projekt odstartoval v Praze na Lehovci. Od té doby každý rok přestavujeme okolo 70 prodejen. U standardní základní modernizace je to 5 dní, kdy prakticky vybouráme interiér prodejny, vyměníme osvětlení, chladící technologie, obklady, regály, zkrátka vytvoříme zcela nové prostředí pro naše zákazníky, aby se cítili příjemněji, a co je důležité, současně to znamená významné ekologické úspory energií a nové komfortnější zázemí pro zaměstnance,“ vysvětlil Václav Šíma, vedoucí stavebního oddělení PENNY.



Koncept Markthalle, který je navržen v duchu tržiště s výrazným využitím přírodních prvků se v průběhu let, i na základě připomínek zákazníků a zaměstnanců, stále vyvíjí.

„Od zahájení projektu, když první skicy vznikly v roce 2015, jsme postupně přešli na druhou a třetí generaci našeho konceptu. V průběhu let se měnil design, když jsme například hledali materiály s větší odolností a poskytující lepší komfort zákazníkům i zaměstnancům. Vývojem prošlo i LED osvětlení, kdy máme navržena unikátní světla jen pro naše prodejny, hledáme stále úspornější chladící a mrazící technologie, a tak dále,“ popsal Václav Šíma.

„Výrazně se také zvýšil důraz na zázemí pro zaměstnance, pro které jsme navrhli nový koncept zázemí s cílem vytvořit pro ně prostředí, kde si mohou v průběhu náročného dne odpočinout a cítili se příjemně s veškerým komfortem.“

Modernizace jedné prodejny představuje investici v řádu miliónů korun. Celkem PENNY investuje v průběhu 5 let do nové podoby své prodejní sítě bez započtení investic do expanze a výstavby nových prodejen přes 1,5 miliardy korun.