Televize Prima chce zdražit o 2 500 procent, protože diváci přetáčejí reklamu. (Ilustrační foto)

Televize Prima chce podle O2 zdražit o 2 500 procent, protože diváci přetáčejí reklamu. Uživatelé služby O2 TV tak budou od 1. března odstřiženi od všech kanálů Primy, televize se totiž s operátorem O2 nedomluvila na nových podmínkách spolupráce. Chtěla třeba zrušit nebo omezit funkci přetáčení reklam, kvůli které Prima ročně přijde o víc než 200 milionů korun.

„Bohužel ani přes veškerou naši snahu se nám nepodařilo domluvit se na nových podmínkách spolupráce se společností O2 Czech Republic.Vzhledem k tomu, že společnost O2 Czech Republic nadále nabízí svým klientům kanály televize Prima, aniž by s námi měla uzavřený platný kontrakt, rozhodli jsme se, že nejpozději 1. března ukončíme této společnosti distribuci svých kanálů,“ uvedl generální ředitel skupiny Prima Marek Singer.

Operátor O2 naopak sdělil, že jednání nadále trvají.

„Obchodní jednání i nadále probíhají a stále věříme, že se zástupci FTV Prima najdeme společnou řeč,” informoval mluvčí O2 David Solnař.

Podle Solnaře Primě vadí funkce umožňující přetáčení vysílání a zpětného přehrání pořadu, což O2 nechce zrušit. Lidé tak díky tomu totiž mohou přeskakovat reklamy, a to právě vadí televizi Prima, která tak ročně přijde o víc než 200 milionů korun.

Prima také podle O2 žádá navýšení poplatků za své kanály až o 2 500 procent. To ale televize odmítla se slovy, že avizované navýšení poplatků o 2500 procent zavádějící.

„Za distribuci deseti lineárních kanálů a odloženou sledovanost požadujeme navýšení poplatku o nízké jednotky korun za jednu domácnost (méně než 5 korun),” upřesnila Semová.

Na O2 TV by tak od března měly skončit kanály: Prima, CNN Prima NEWS, Prima COOL, Prima MAX, Prima KRIMI, Prim a LOVE, Prima ZOOM a Prima STAR.  (pel)