Ministr školství Plaga žádá po šéfce státní kasy Schillerové a premiérovi Babišovi více peněz na doučovací letní kempy, které by měly srovnat nesrovnalosti mezi žáky vzniklé během výuky na dálku v pandemii. (Ilustrační foto)

Ministr školství Robert Plaga (ANO) chce na šéfce státní kasy Aleně Schillerové (ANO) vyprosit pár desítek milionů korun navíc na letní doučovací kempy, kde by žáci měli srovnat rozdíly a dohnat látku, která se kvůli pandemie koronaviru a distanční výuce nestihla probrat. Ministerstvo školství má nyní k dispozici 100 milionů korun, přišlo mu však více než 400 žádostí o dotace ve výši 270 milionů korun. 

Plaga se proto chce během příštího týdne sejít jak s ministryní financí Alenou Schillerovou, tak s premiérem Andrejem Babišem (ANO). Ten Plagův návrh o víkendu podpořil na sociálních sítích.

Distanční výuku během pandemie provázely nerovnosti ve vzdělávání.

Plaga v březnu při představení chystaného plánu poukázal na velké rozdíly mezi dětmi – zatímco některé trpí nedostatečným rozvojem, jiné prý udělaly v poslední době pokroky. Zmínil také, že každá rodina přistupuje ke vzdělávání jinak.

Kempy se mají konat v červenci a srpnu, kapacita má být minimálně 15 dětí a trvat budou nejméně 40 hodin rozložených do 5 kalendářních dnů.

Ministerstvo školství má nyní na dotace kempů k dispozici 100 milionů korun, přišlo mu však více než 400 žádostí o dotace ve výši 270 milionů korun.

Aktuálně ta částka dostačuje pro „dovzdělání“ zhruba 33 tisíc dětí. Pokud by se Plagovi podařilo vyprosit ze státní kasy 170 milionů korun navíc, mohlo by se doučovacích táborů v létě zúčastnit zdarma kolem 93 tisíc dětí.

Resort disponuje ještě 250 miliony korun, které loni ušetřil v rozpočtu mládeže a sportu, tyto peníze by ovšem chtěl dát na podporu doučování žáků od září do prosince ve školách.

Podle šetření České školní inspekce se za rok epidemie nepodařilo do vzdělávání na dálku zapojit kolem 10 tisíce žáků. Ukázalo se, že počet žáků, kteří se loni neúčastnili online vyučování, byl odhadovaný na 250 tisíc. Letos je to zhruba 50 tisíc.

Kromě žáků, kteří se online distanční výuky nemohou účastnit z technických důvodů, však stále existuje i skupina žáků, kteří se online distanční výuky účastní nepravidelně nebo nepracují dostatečně, zejména z důvodu problémů v rodinách, zpravidla spojených s nízkou motivací ke vzdělávání či s nízkou podporou ze strany rodiny. (pel)

Žáci v Česku se budou 3 roky doučovat v letních kempech, plánuje ministr Plaga

Tisíce dětí mají problémy se zapojením do výuky na dálku. „Za školu“ chodí 10 tisíc žáků