Evženie Galová si založením firmy MEJVY na zakázkové vyšívání splnila dětský sen.

Evženie Galová si založením firmy MEJVY na zakázkové vyšívání splnila dětský sen.

„Už od střední školy mi byla inspirací návrhářka Blanka Matragi. Vždycky jsem chtěla něco tvořit a dělat lidem radost,“ řekla Galová.

Úspěšnou mohelnickou podnikatelku v létě podpořila Českomoravská asociace podnikatelek a manažerek ve své kampani CHOOSE WOMEN (Vyber ženu), jejímž prostřednictvím upozorňuje na inspirativní regionální byznysmenky.

„Dřív jsem pracovala jako finanční poradkyně. Jednoho dne jsme se s kolegou Martinem vraceli z pracovní schůzky. Byli jsme unavení a cestu jsme si zpestřovali tak, že mi kolega vyprávěl o svém podnikatelském záměru a já mu pak básnila o svém snu mít vyšívací firmu. Za měsíc přišel s tím, že to zkusíme spolu. Zjistili jsme si všechno potřebné a v červenci roku 2018 založili MEJVY s.r.o.,“ vypráví Galová o začátcích svého podnikání.

Sídlo společnosti MEJVY je v Mohelnici, ale provozovnu si Galová s obchodním partnerem našli v Moravské Nové Vsi.

„Je to nedaleko vinařské vísky Velké Bílovice, odkud pocházím a beru inspiraci,“ popisuje. V kraji firma nejvíce spolupracuje právě s místními vinařstvími, například s Vinařstvím Bauman nebo Vinařstvím Stnislav Mádl. „Co krásnějšího může být než vyšívat pro rodinná vinařství s dlouholetou tradicí,“ dodala Galová.

„Naši odběratelé jsou firmy se zakázkami od sta kusů výš, ale díky tradicím v okolí jsou to také hodně jednotlivci. Zájem mají třeba snoubenci, kteří chtějí vyšívané svatební šaty. Také vyšíváme kroje pro speciální příležitosti a hody, které jsou v každé dědině. V poslední době jsme samozřejmě šili a vyšívali i roušky, “ popsala zakázky Galová.

Věhlas firmy, která se specializuje na netradiční obor spojený s moravským kulturní dědictvím, přesáhla v posledním roce i hranice Česka.

„V zahraničí je o naše vyšívané zboží nově zájem na Slovensku a v Chorvatsku,“ doplnila Evženie Galová.

Poslední měsíce, které poznamenala pandemie covid-19, ve firmě pojali jako příležitost.

„Začali jsme šitím roušek pro spoluobčany v našich vesnicích. Na nic jiného v tu dobu vlastně ani čas nebyl a chtěli jsme taky přiložit ruku k dílu. K vyšívání jsme se vrátili asi po čtrnácti dnech a začali na roušky vyšívat loga a výšivky na přání zákazníků. O práci jsme nouzi neměli, jen termíny se posunuly,“ uvedla.

Nejtěžší na podnikání je podle Galové umění skloubit přání zákazníka s realizací a být v některých případech i schopen říct „bohužel, toto pro Vás udělat nemůžeme“.

„Pak nás naopak motivují přání, kdy zákazník neumí popsat svoji představu a dá nám prostor uplatnit naši fantazii. To je pro nás radost a hnací motor, kde děláme ze starého nové, a přesto zachováme tradičnost,“ doplnila.

„Do budoucna si přejeme, aby naše firma byla stabilní, prosperující, zdravá a neobvyklá a měla spokojené zákazníky a spokojené a loajální zaměstnance. Největším oceněním je pro nás zákazník, který se k nám rád vrací,“ uzavřela Galová. (pel)