Českomoravská asociace podnikatelek a manažerek spouští na sociálních sítích kampaň #ChooseWOMEN, díky které může veřejnost podpořit lokální byznysmenku.

Českomoravská asociace podnikatelek a manažerek (ČMAPM) spouští na sociálních sítích kampaň #ChooseWOMEN, díky které může veřejnost podpořit lokální byznysmenku, jejíchž služeb využívá a je s nimi spokojena. Kampaní iniciované OSN a mezinárodními organizacemi, které podporují ženy v byznysu, chce ČMAPM pomoci zejména malým a středním podnikům a jejich zakladatelkám a manažerkám. Ty totiž podle prezidentky Kateřiny Haring patří k nejvíce postiženým v současné složité situaci na trhu zasaženém pandemií covid-19.

„Zapojit do kampaně se může kdokoli. Stačí, když vyfotí ženu-podnikatelku, jejíž produkty a služby doporučuje, a fotku nám pošle na adresu office@cmapm.cz. My pak vytvoříme z fotky a doporučení post, který budeme sdílet na sociálních sítích a který mohou sdílet i další,“ vysvětlila Kateřina Haring fungování kampaně.

„Chtěli bychom takto pomoci podnikatelkám, které jsou všude kolem nás – kavárnice, fyzioterapeutky, restauratérky, kadeřnice a mnohé další, jejichž služeb denně využíváme, ale zůstávají pro nás neviditelné,“ doplnila Haring.

Kampaň podle ní potrvá do počátku prosince.

Choose Women je mezinárodní platforma fungující pod záštitou Mezinárodního dne podnikání žen (WED).

Jde o nepolitické hnutí, které si dává za cíl zviditelňovat a podporovat ženy v byznysu. Kampaň vznikla na základě průzkumu OSN, který poukázal na rozdílnosti v příjmech mezi ženami a muži a na ohrožení zejména starších žen chudobou.

Kampaň bývá spojena právě s Mezinárodním dnem podnikání žen, který si připomínáme v listopadu.

„Letos jsme si ale řekly, že největší pomoc potřebují podnikatelky právě teď, proto s ní nechceme čekat až do podzimu,“ uvedla Haring.

„Je známo, že průměrná ženská podnikatelka obdrží méně než polovinu toho, co dostane její mužský protějšek. A to by se mělo změnit, snažme se o to společně,“ podotkla.

Vedle kampaně #ChooseWOMEN Kateřina Haring představuje veřejnosti příběhy známých i méně známých podnikatelek ve svém podcastu Podnikatelka natáčeném na zpravodajském serveru INFO.CZ, kam si každý týden zve zajímavé představitelky ženského byznysu.

Českomoravská asociace podnikatelek a manažerek byla založena v roce 1995. Sdružuje ženy, které pomáhají ostatním podnikatelkám a manažerkám uplatnit se v profesním životě a naučit se jej skloubit nejen s rodinným životem, ale i se svým osobním rozvojem. (pel)