Letecké opravy JOB AIR Technic plánují v příštím roce začít výstavbu nového údržbového hangáru.

Společnost JOB AIR Technic postaví příští rok na letišti v Mošnově nový údržbový hangár. Firma svůj záměr oznámila jen dva měsíce poté, co ji převzal holding CZECHOSLOVAK GROUP. Pozemky pro novou halu v areálu letiště Mošnov získala firma od Moravskoslezského kraje.

Vybudování nového údržbového hangáru s dílenským zázemím firmě umožní významně navýšit kapacitu pro opravy letadlových částí. Bude tak moci zvýšit celkový počet současně opravovaných letadel z šesti na osm.

Pro tuto expanzi začne JOB AIR také nabírat nové zaměstnance, jejichž počet by se měl v nejbližších letech zdvojnásobit na celkový počet 400.

„Akvizici JOB AIR Technic jsme vnímali jako příležitost, která skvěle zapadá do naší strategie získávat tradiční české a slovenské podniky s potenciálem a následně je postavit na nohy. Podobně, jako jsme nastartovali kopřivnickou Tatru a nyní se snažíme oživit Avii, jsme i JOB AIR Technic chtěli navrátit k prosperitě,“ uvedl Petr Rusek, předseda představenstva společnosti TATRA TRUCKS a člen představenstva CZECHOSLOVAK GROUP.

job-air-mosnov1-tovarna-orez

„To, že jsme se zde dnes sešli nad plány nového údržbového hangáru, je nejlepším důkazem, že se nám to ve velmi krátké době podařilo,“ dodal.

JOB AIR Technic se ještě na začátku roku 2016 nacházela ve složité situaci. Probíhalo v ní insolvenční řízení a reálně hrozilo, že se reorganizace promění na konkurs, který by prakticky znamenal ukončení činnosti.

Navzdory tomuto riziku se managementu podařilo naplnit kapacitu a udržet si specializované zaměstnance, které by firma později jen velmi obtížně získávala nazpět. Při tom jednala s potenciálními s investory.

Nakonec firmu ovládl holding CZECHOSLOVAK GROUP, pod jehož vedením proběhla reorganizace a vypořádání všech závazků.

V srpnu letošního roku bylo insolvenční řízení ukončeno.

„JOB AIR Technic je dnes naprosto zdravá firma,“ zdůraznil její ředitel Daniel Barč.

Vysvětlil, že firma i v době insolvence byla schopna dosahovat zisku před zdaněním ve výši až sedmi milionů korun měsíčně. Za rok 2016 očekává JOB AIR Technic zisk před zdaněním ( EBITDA) v rozmezí 95 až 100 milionů korun.

„Jsme právě v plné opravárenské sezoně, máme naplněnou kapacitu, sháníme nové zaměstnance a jedeme na plný výkon. Plánovaná výstavba nové údržbové haly je tedy logickým vyústěním současné příznivé situace,“ doplnil Barč.

job-air-mosnov-nova-hala-1

Nový hangár, který bude propojen se stávajícím, pojme do údržby dva letouny současně; typově půjde například o Airbus A 321 či Boeing 737.

Zároveň poskytne společnosti JOB AIR Technic nezbytné zázemí, jako jsou sklady, kompozitová nebo interiérová dílna a také šatny, umývárny, kanceláře či zasedací místnosti.

Stavba hangáru by měla být podle předběžných plánů zahájena v květnu roku 2017.

„S výstavbou nového hangáru a navýšením naší opravárenské kapacity souvisí také snaha o získání oprávnění k údržbě Airbusu A 330, která vhodně rozšíří portfolio služeb JOB AIR Technic. Předpokládám, že toto oprávnění získáme v 2. kvartálu příštího roku,“ podotkl Barč.

Firma plánujeme nabírat zhruba 50 nových zaměstnanců ročně až do naplnění kapacity řádově čtyř set pracovníků.

„Na českém trhu tolik kvalifikovaných pracovníků není, proto se poohlížíme také za hranicemi a mimo to usilujeme o získání oprávnění od Úřadu civilního letectví, abychom si je mohli sami vychovávat,“ dodal ředitel firmy Daniel Barč. (sfr)